Gå til innhold

Jeg ødelegger kroppen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg spist 4 brødskiver, en håndfull ostepop og 0,5l cola ( har drukket nesten en liter vann i tillegg) Jeg har vært i konstant aktivitet i ca 11t i dag, hvorfor er jeg ikke sulten?

Dette er en ganske typisk matdag for meg, vanligvis så pleier jeg å spise to brødskiver, litt middag og enten en frukt eller snacks på kvelden.

Jeg må faktisk gå rundt å huske på at jeg må spise for det kan jeg faktisk glemme.

Jeg kan spise en brødskive kl 10 å komme på kl 19 at jeg har glemt å spise etter det. Da kommer jeg på det for at jeg føler meg litt uggen, ikke sulten.

I ukedagene spiser jeg alltid frokost i lunsjpausen og lager normalt middag til barna hver dag. (de var borte i dag)

I helgene sliter jeg med å huske alle måltidene (lunsj, mellommåltid, kveldsmat) hvis ikke barna minner meg på at de er sultene. Jeg blir jo ikke sulten og forbinder ikke mat med klokkeslett. (barna mine får nok mat å sulter ikke, de må bare si ifra at nå er det tid for lunsj.. )

Er det andre som har det sånn? Hvordan klarer dere å lære dere å spise oftere og nok? Går det an å få tilbake sultfølelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på samme måte. Eller jeg glemmer ikke av måltidene for jeg lager de til ungene, men jeg spiser ikke selv.

Frokosten min er lunsj på jobb. Innimellom spiser jeg litt middag med ungene og mannen, men som oftest blir kl rundt 20.00 før jeg kommer på at det kanskje er lurt å spise. I dag har jeg faktisk spist middag, så en halv baguett til lunsj og en asjett med middag. Klarer ikke en middagstalerken.

Har dessverre ingen gode tips. Jeg har hatt det sånn siden jeg hadde spiseforstyrrelser. Siden jeg blir kvalm om jeg spiser fler måltider så tviler jeg på at jeg kommer meg inn i den rutinen.

Men jeg merker at forbrenningen er ute å kjører :(

Skrevet

Føler at jeg er ganske alene om å ikke bli sulten. De som ikke føler at de blir mette er det så mange av og det er liksom ok.

Jeg har aldri hatt spiseforstyrrelse, men jeg skjønner jo at kroppen ikke kommer til å tåle dette i det lange løpet.

Problemet er at jeg vet ikke hvordan et normalt kosthold ser ut. Har ikke penger eller tid til å delta på dyre kurs om kosthold, de er også vinklet mot de som vil ned i vekt.

Jeg vil bare kunne spise normalt, slippe å all stigmatiseringen og alle kommentarene om at jeg faktisk spiser mat.

Skrevet

I dag spiste jeg to brødskiver til frokost. Spiste så ikke før middag. En porsjon med spagetti og kjøttdeig. Det er en helt vanlig dag for meg det.

Jeg serverer jenta mi frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kveldsmat. Men jeg blir liksom aldri ordentlig sulten..

Skrevet

Sånn har samboeren min det også. Eller, han husker å spise når han har lyst på mat, når vi har noe han liker i huset etc.

Men han kan fint gå en hel dag uten å spise noe før kvelden, han blir ikke sulten.

Og han er kokk, og står oppi mat hele dagen, men likevel smaker han bare av maten han lager, han spiser ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...