Mango86 Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 Jeg bruker ferdig lapsgaus-blanding (der er kun oppkutta grønsaker), også bruker jeg en pose med kjøttsuppe oppi og vann. Så når det er godt kokt kutter jeg opp pølser og lager brunsaus
☆☆☆ Skrevet 19. april 2012 #4 Skrevet 19. april 2012 (endret) Jeg gjør ikke det. Lapskaus lager jeg stort sett ved å tilsette lapskausblanding til rester av kjøtt og brunsaus (sosekjøtt, stek). Brennsnut lager jeg ved å koke kraft av benet på fenalår eller annet spekekjøtt.. Endret 19. april 2012 av ★
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Jeg har aldri gjort det. Kjøper ferdig grønnsaksmix for lapskaus i frysedisk, og tilsetter kjøttpudding delt i terninger. Og vann (ca 5 dl vann på en sånn frossenpose + 1 kjøttpudding). Helt grei lapskaus det, men finnes vel bedre varianter også kanskje.
mammas skatter <3 Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 jeg bruker å lage kjøttsuppe den første dagen. (grønnsaker, pølse og eventuelt kokt opp sky/sø av kjøtt men som oftest bruker jeg en pose grønnsaksuppe fra toro. mye bedre enn buljong) så bare tilsetter jeg sukkerkulør som gir farge og brunet smør/og hvetemel som tykningsmiddel.
Himmel og hav Skrevet 19. april 2012 #7 Skrevet 19. april 2012 Jeg gjør det, for jeg liker en kraftig kjøttsmak på både brun- og lys lapskaus. Jeg synes de terningene som heter "klar kjøttsuppe" er best.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #8 Skrevet 19. april 2012 Jeg bruker to terninger til en pose lapskausblanding en del vann og kjøtt etter hva jeg har + pepper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå