Gå til innhold

Bruker man buljong i lapskaus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke nor husmor akkurat :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør ihvertfall det...

Skrevet

Jeg bruker ferdig lapsgaus-blanding (der er kun oppkutta grønsaker), også bruker jeg en pose med kjøttsuppe oppi og vann. Så når det er godt kokt kutter jeg opp pølser og lager brunsaus ;)

Skrevet (endret)

Jeg gjør ikke det. Lapskaus lager jeg stort sett ved å tilsette lapskausblanding til rester av kjøtt og brunsaus (sosekjøtt, stek).

Brennsnut lager jeg ved å koke kraft av benet på fenalår eller annet spekekjøtt..

Endret av ★
Skrevet

Jeg har aldri gjort det. Kjøper ferdig grønnsaksmix for lapskaus i frysedisk, og tilsetter kjøttpudding delt i terninger. Og vann (ca 5 dl vann på en sånn frossenpose + 1 kjøttpudding). Helt grei lapskaus det, men finnes vel bedre varianter også kanskje.

Skrevet

jeg bruker å lage kjøttsuppe den første dagen. (grønnsaker, pølse og eventuelt kokt opp sky/sø av kjøtt men som oftest bruker jeg en pose grønnsaksuppe fra toro. mye bedre enn buljong) så bare tilsetter jeg sukkerkulør som gir farge og brunet smør/og hvetemel som tykningsmiddel.

Skrevet

Jeg gjør det, for jeg liker en kraftig kjøttsmak på både brun- og lys lapskaus. Jeg synes de terningene som heter "klar kjøttsuppe" er best.

Skrevet

Jeg bruker to terninger til en pose lapskausblanding en del vann og kjøtt etter hva jeg har + pepper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...