Gå til innhold

6000 igjen etter alle faste utgifter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har det litt trangt, hvordan løser dere dette?

Nå er det snart tid for barnehagestart og da får vi mer utgifter. Etter alle utgifter er betalt har vi igjen 6000 til mat og diesel og klær.

Hvordan løser dere det? Vi må jo kjøpe billigprodukter osv.

Leter etter nye jobber og kommer til å jobbe så mye som mulig ekstra, men foreløpig har vi 6000 å leve for

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Struktur! Lag budsjett, handleliste, ukeplan for middag, oversikt over forbruk av drivstoff o.l.

Det fungerer veldig bra i vår familie iallefall :-)

Skrevet

Da skal vi det! :)

Og holde oss til det!! :P

Skrevet

Hehe, ja det er jo noe av vitsen med det ;-)

Skrevet

Gjøre noe med enten de faste utgiftene eller intektene.

Flytt til et billigere sted, selg en bil, si opp abonemanger, dropp ferier osv eller skift jobb/jobb mere.

6000,- pr mnd går fint en stund, men på sikt blir det veldig knapt.

Skrevet

vi har en ordning som funker greit for oss hvertfall,ikke dermed at det fungerer for andre da men..

det er min samboer som eier huset så han betaler huslånet.

andre fellesutgifter som strøm,vann og kloakk deler vi på.

han betaler sine regninger og jeg betaler mine(telefon osv.)

etter at alt er betalt pleier sambo å ta det han sitter igjen med å dele summen på 4 og setter hver mandag over den "ukessummen" på brukskonto,det går da til basis som melk,brød,pålegg,middag og bensin.

mine penger kommer da utenpå disse "ukessummene" og går til alt vi vil kose oss med..som f.eks litt bedre middager(hjemme altså).om vi vil på kino,finne på noe kos med barna,leie film,svømmehal,klærl osv..men uansett om mine penger da skulle ta slutt så vet vi at vi alltid har til mat og bensin med "ukessummene".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...