Gå til innhold

Dette har jeg kjøpt til Juni/Juligutten! For lite? Kan dere se?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jeg kjøpt til sjefen utenom utstyret liksom:

1 dyne til seng

1 dyne til vogn

1 Helsepledd

3 Sengelaken

2 Vognlaken

2 dynetrekk til seng

1 dynetrekk til vogn

Klær:

9 Bodyer i str 50

2 Sparkebukser

3 Bukser/Strømpebukser

6 Par sokker

2 Strikkejakker

2 Tynne luer

1 Litt tykkere lue

1 Saueskinn som byttes mellom vogn og seng evt

1 pk med 2 stk nyfødtsmokker fra Mam

1 pk med 2 stk nyfødtsmukker fra Avent

1 Tåteflaske med tut fra Avent

1 pk med mme fra Nan, just in case!

Stelleproduktkit fra lykkeligsomliten.

Febermåler

Smertestillende

Saltvannsdråper og nesespray

Pyricept

Mesoftkompresser

Gasskluter og frotekluter

Kan dere se noe jeg har oversett? Noe jeg bør kjøpe mer av?

Tusen takk for at dere tar dere tid til å lese:) Dere er sikkert rimelig lei av slike innlegg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ser veldig bra ut, skjønner at du gleder deg!

Kanskje noen flere tepper kan være greit å ha. Hvis barnet kommer på forsommeren er det kanskje greit å ha litt lette klær om det blir varmt.

Men det går jo an å kle av de små også.

Husk at butikkene er åpne etter at babyen er født, og at dere nok får endel gaver.

Skrevet

Nå har jeg lest innlegget ditt igjen.

Og hvis du bare har bodyer i str 50 kan det være greit å ønske seg flere i større størrelser. De vokser fort, og får du et stort barn så er det ikke sikker at 50 størrelsene holder særlig lenge.

Og tenkte og på at det kan være greit å ha noen hele dresser til å sove i.

Skrevet

Tusen takk for svar nyttårsbarn! :)

Flere pledd er notert! :)

Skrevet

Jeg ville kjøpt noen flere helsetepper. Jeg pakket inn min mye i slike tepper i starten, eller la over når hun sov osv. Gulpet i tillegg en del, så praktisk å ha flere. Er det varmt en sommerdag kan du fint ha et slikt et i vogna istedefor dyne også.

Ellers synes jeg du har kjøpt mange bodyer i str 50, er alle klærne du listet opp i den størrelsen? Min jente var 51 cm lang som nyfødt, og passet inn i str 50 kanskje en uke, maks to. Ville ha handlet inn klær i str 56 også, kan jo hende du får en gutt som vokser fort eller er stor ved fødsel. Om du får brukt 50 lenge så har du det alltids til senere hvis du har litt i str 56 også.

Skrevet

Med hele dresser mener du da nattpysjer nyttårsbarn? :)

Ok, får kjøpe inn noe i str 56 også da sånn i tilfelle:)

Skrevet

Det jeg ikke hadde klart meg uten som mangler:

- Badetermometer

- Inotyol (verdens beste krem for såre rumper)

- Libero engangs stelleunderlag (Disse er helt tissetette og geniale når du skal skifte andre steder enn på stellebordet. Både ute på tur, men også i senga om natten eller i sofane)

- Lammeskinn. (Jeg gadd aldri bytte mellom seng og vogn, så hadde et til hver)

- Libero bleieposer (Bleiebøtte er oppskrytt, disse små posene holder lukt mye bedre ute enn bleiebøttene og er MYE billigere)

Skrevet

Anonym 15.52

Neida, jeg har litt andre str og altså som jeg har fått i gave:) Men Jeg tenkte str 50 til de første ukene liksom:) Men jeg skal handle litt i 56 og selv om han visstnok likker 16% under vekstkurven så er det sikkert greit å ha! Jeg ser den:) TAKK!

Skrevet

Det jeg ikke hadde klart meg uten som mangler:

- Badetermometer

- Inotyol (verdens beste krem for såre rumper)

- Libero engangs stelleunderlag (Disse er helt tissetette og geniale når du skal skifte andre steder enn på stellebordet. Både ute på tur, men også i senga om natten eller i sofane)

- Lammeskinn. (Jeg gadd aldri bytte mellom seng og vogn, så hadde et til hver)

- Libero bleieposer (Bleiebøtte er oppskrytt, disse små posene holder lukt mye bedre ute enn bleiebøttene og er MYE billigere)

Libero bleieposer? De er jo rådyre! Bruk hundeposer istedet, eller vanlige brødposer. Holder like tett og koster en brøkdel av prisen.

Skrevet

tisselaken? Og inotyol til såre stumper ville jeg gått for.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt inn inotyol også. Super god om babyen din får sår og rød stump ;)

Den kjøpes på apoteket.

Skrevet

Hvis den Pyrisepten er til å rense navlen med, så bør du bytte den ut med Klorhexidin 0,5 mg/ml. Det er den som skal brukes til navlerens. På sykehuset bruker de Klorhexidin spritoppløsning fordi den fordamper fortere, men den er reseptbelagt. Rens med Klorhexidin 0,5 mg/ml og la den tørke helt før du kler på barnet, så blir det det samme som på sykehuset.

Skrevet

ville hatt flere laken litt senga og dynetrekk. desse kan di bruke lenge uansett så greit og ha ett par ekstra skjift om det skulle blitt en natt med mye gulp eller besjebleier som går opp gjennom ryggen.

Skrevet

Jeg syns Weleda calendula stellekrem er den beste.

Ellers ville jeg hatt ett ekstra laken til vognen og ett eget korthåret lammeskinn til vognen. Hadde ikke byttet mellom seng og vogn.

Skrevet

Jeg syns Weleda calendula stellekrem er den beste.

Ellers ville jeg hatt ett ekstra laken til vognen og ett eget korthåret lammeskinn til vognen. Hadde ikke byttet mellom seng og vogn.

Mente dynetrekk.

Og noen flere strømpebukser.

Skrevet

Min lille rakk aldri å passe i str 50, så her måtte pappaen hjem å hente noen bodyer i str 56 når vi var på sykehuset. Så vil som nevnt over anbefale deg å kjøpe noe i str 56.

Jeg har fremdeles bare to dynetrekk til vogn og tre til seng. Har aldri hatt behov for flere. Samme antall laken til hver del. Tisselaken er fint, for da blir ikke madrass ødelagt.

Ellers så vet jeg ikke om ting til deg går under utstyr, men ammeinnlegg og brystsalve kan være lurt å ha i hus og med i sykehusbagen.

Tepper brukte jeg masse av, men likte aldri helsetepper.

Synes du har en fin liste og har med det viktigste:) lykke til:D

Skrevet

Har ikke lest alle svara her. Men kjøp Inotyol, genial rumpesalve :), badetermometer,sånn til å "pumpe" snørra ut av nesa med, og noen pledd :) MEN aldri ha noe slags pledd over vognen, men det advarer de deg nok på sykehuset om og!!

Skrevet

Gulpekluter.

Og noen sommerklær (kortarmet bodyer, korte dresser,shorts)

Skrevet

Dette så veldig bra ut : ) mine gutter på ca 4 kg gikk rett inn i str 56, og brukte 62 i løpet av et par uker. Signerer de som anbefaler inotyol og ekstra lammeskinn og helsetepper. Har du husket på deg selv? Vil anbefale en amme-bh å starte med, ammeinnlegg og koppholder til vogna. Lykke til : )

Skrevet

Unger er forskjellige mine har brukt str.50 i 8 og 6 uker.

Jeg likte absolutt ikke inotyol.

Skrevet

Ser da bra ut dette:) håper du ikke får en gutt på 53 cm da, for da har du 9 bodyer du ikke kan bruke;)

Skrevet

Ammeinnlegg.

Jeg liker heller ikke Inotyol, den er klissete og sette flekker.

Oppdaga Bepathensalve på apoteket og er frelst!

Den er helt super, og kan også bruker på såre brystvorter...

(Og tro meg, de første dagene/ukene er det sårt...heeh!)

Ville også kjøpt ei ekstra dyne, det fikk vi fort bruk for.

Veldig lett å få gulp, spy, bæsj, tiss på dyna midt på natta, og da erdet veldig greit å kunne finne en ren dyne og slenge den gamle i vaskemaskina.

Jeg hadde en sånn Dry Kid ammemadrass kjøpt på Finn, den var også god å ha... Ingen søling+at man slipper å ha ungen klin inntil seg ved samsoving.

Babysmokker.

Skrevet

Wow, så mange svar! Tusen takk for innspill, dere er snille!!!

Jeg har husket på meg selv og ja, sykehusbaggen er et heeelt annet kapittel! huff! hehe;)

Hilsen HI

Gjest stårma
Skrevet

Tynne bomullsbukser med føtter (ligner på strømpbukser men det er bukser og man bruker vel ikke så mye strømpebukser på sommeren). De har noen veldig greie basisplagg i denne stilen på cubus. Jeg hadde to av de som jeg endte opp med å bruke omtrent hele tiden i starten. jeg erfarte at søte babysokker ofte bare ramler av og det kan være kjølig for små babyer i juni/juli så er greit med bukse hvor det ikke blir glippe mellom sokkene eller at sokkene ramler av (jeg fikk baby i juli i fjor).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...