Gå til innhold

Er et noen gode gjærbakst bakere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det går å løse opp tørrgjær i det våte? Har ikke våt gjær. Eller skal jeg droppe den prosessen og putte tørrgjæra i det tørre? Hva er best???

Håper på litt hjelp :)

Skal forresten bake boller om det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bland tørrgjær det tørre. Boller blir ekstra luftige om du hiver et egg eller to i deigen også :)

Skrevet

Bland tørrgjær det tørre. Boller blir ekstra luftige om du hiver et egg eller to i deigen også :)

Takk :) Jeg har funnet en ny oppskrift så tester den sånn som den er,men skal helt klart ha tipset ditt i bakhodet til neste gang jeg baker :)

Skrevet

Blander også tørrgjæren med det tørre.

Et annet tips om du ikke allerede gjør det:

Etterhev bollene i ovnen, ca 50-60 grader. Aldri fått så gode og luftige boller før..

Skrevet

Lurer på om det går å løse opp tørrgjær i det våte? Har ikke våt gjær. Eller skal jeg droppe den prosessen og putte tørrgjæra i det tørre? Hva er best???

Håper på litt hjelp :)

Skal forresten bake boller om det har noe å si.

Ta oppi en teskje bakepulver også, da blir bollene supre og luftige!!

Skrevet

Jeg har rørt ut tørrgjær i både det våte og i melet. Sistnevnte er det enkleste. Også må du elte deigen godt og lenge før du hever den, enten i maskin eller for hånd! Etterheving er også viktig!

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg blander alltid tørrgjør i det våte. Husk at væsken må værelitt varmere når du bruker tørrgjør enn ved fersk gjær.

Skrevet

Blander tørre ingredienser sammen og heller i det våte (jeg har assistent kjøkkenmaskin, mener å ha hørt at det er best å helle væske i det tørre i kenwood og lignende maskiner). Lang elting er viktig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...