Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Lurer på om det går å løse opp tørrgjær i det våte? Har ikke våt gjær. Eller skal jeg droppe den prosessen og putte tørrgjæra i det tørre? Hva er best??? Håper på litt hjelp Skal forresten bake boller om det har noe å si.
Himmel og hav Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Bland tørrgjær det tørre. Boller blir ekstra luftige om du hiver et egg eller to i deigen også
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 Bland tørrgjær det tørre. Boller blir ekstra luftige om du hiver et egg eller to i deigen også Takk Jeg har funnet en ny oppskrift så tester den sånn som den er,men skal helt klart ha tipset ditt i bakhodet til neste gang jeg baker
TurboPrinsessen:-) Skrevet 19. april 2012 #4 Skrevet 19. april 2012 Blander også tørrgjæren med det tørre. Et annet tips om du ikke allerede gjør det: Etterhev bollene i ovnen, ca 50-60 grader. Aldri fått så gode og luftige boller før..
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Lurer på om det går å løse opp tørrgjær i det våte? Har ikke våt gjær. Eller skal jeg droppe den prosessen og putte tørrgjæra i det tørre? Hva er best??? Håper på litt hjelp Skal forresten bake boller om det har noe å si. Ta oppi en teskje bakepulver også, da blir bollene supre og luftige!!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Jeg har rørt ut tørrgjær i både det våte og i melet. Sistnevnte er det enkleste. Også må du elte deigen godt og lenge før du hever den, enten i maskin eller for hånd! Etterheving er også viktig!
Gjest Filifjonka Skrevet 19. april 2012 #7 Skrevet 19. april 2012 Jeg blander alltid tørrgjør i det våte. Husk at væsken må værelitt varmere når du bruker tørrgjør enn ved fersk gjær.
☆☆☆ Skrevet 19. april 2012 #8 Skrevet 19. april 2012 Blander tørre ingredienser sammen og heller i det våte (jeg har assistent kjøkkenmaskin, mener å ha hørt at det er best å helle væske i det tørre i kenwood og lignende maskiner). Lang elting er viktig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå