Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Hvor mye godteri er ok å gi barna på en Lørdag? Er plutselig blitt veldig bevisst på sukkerinntak hos barnet mitt, har ikke vært så veldig nøye før faktisk :S Men nå er hun fylt 3 år, og jeg tenker på f.eks at hull i tennene kan oppstå med mye sukkerinntak.. Hvor mye får deres unger?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 et kinderegg hver. eller pez. liten sjokolade. også får de rosiner
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 Jeg er ingen hysterisk fanatiker når det gjelder sukkerinntak, men her får han et par sjokoladebiter, og en neve ostepop eller potetgull. Ser ikke vitsen med å gi han mer, han er i tillegg mett etter kveldsmaten når han får godteri, så det hender at han ikke spiser opp alt engang. Vanskelig å si hva som er for mye, for det kommer jo helt an på ungen. Spiser man sunt, mye aktivitet, og har en god tanpussrutine så er ikke godteri skadelig for tenner eller ungen.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #4 Skrevet 19. april 2012 Nå har jeg fire barn, hvor yngste akkurat har fylt 3 år så hun får naturlig nok mer snop enn eldste fikk da han var 3 år. Eldste smakte vel ikke godteri før han var 3 år gammel nesten, mens yngste har jo fått smake av de eldre siden før hun var året Helt vanlig på en lørdag her er at 3 åringen spiser f.eks 1 kinderegg, en liten håndfull smågodt og potetgull.
It's all about me Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Tviler på at mengden godis i skåla foran barne-tv på lørdager er det utslagsgivende når det kommer til risikoen for hull. Så mine får en del, de lar ofte litt stå igjen. Synes det også er sundt på sin måte. De trenger ikke kaste seg over skåla og dytte nedpå da de vet at de får nok neste lørdag også. De kan f.eks på et kinderegg eller sjokoladebar, litt smågodt, en pez eller kjærlighet og litt nonstopp eller litt melkerull.
2SmåTroll Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Her fikk de lov til å velge 10 ting hver i smågodt.
Førstemann Skrevet 19. april 2012 #7 Skrevet 19. april 2012 Vi har ingen fast grense på det. De spiser ikke så veldig mye allikevel, så det begrenser seg selv. For å si det sånn, de er enda ikke ferdige med påskeeggene, og de var ikke spesielt store...
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #8 Skrevet 19. april 2012 Hvis du er redd for hull i tennene betyr vel ikke litt lørdagsgodt noe. Det betyr mer med saft, juice og hva en spiser ellers i hverdagene. Sukkerinntaket generellt er vel det som er viktig og da ikke bare for hull i tenner, men også med tanke på god/dårlig helse.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #9 Skrevet 19. april 2012 Jeg har en på 4,5 år og en på 1,5 år. De får ikke noe fast mengde, jeg kjøper litt smågodt, kinderegg, sjokolade m.v og fordeler nesten likt i hver skål. 4,5 åringen får mer. De får sikkert mye mer enn andre - men spiser sjelden opp. Men er nøye på kosthold, sukkerinntak på ukas 6 andre dager, så hva de får i skålen foran barne-tv på lørdag er ikke så nøye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå