Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 jeg lurer hvorfor. fins det noen egne grunner for dette.??
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Jeg frykter ikke innvandring egentlig, men er redd for denne utviklingen i samfunnet der nordmenn hater de som kommer inn... Frykter og flyktninger som ikke får den hjelpen de trenger. Liker ikke at Norge tar inn masse flyktinger og stur de vekk på asylmottak, uten å kunne hjelpe dem med de trenger. Mange av dem trenger psykologhjelp, men de får det ikke, og da er det ikke rart at det blir slåssing, krangling og dreping..
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 av ganske opplagte grunner. for et dumt spm. stikkord : æresdrap, tvangsekteskap, hijab, kriminalitet, undertrykkelse av kvinner. ville du likt om din datter fant seg en mann med disse holdningene og synet på kvinner ? for sjansen er stor når det blir så mange av de.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #4 Skrevet 19. april 2012 av ganske opplagte grunner. for et dumt spm. stikkord : æresdrap, tvangsekteskap, hijab, kriminalitet, undertrykkelse av kvinner. ville du likt om din datter fant seg en mann med disse holdningene og synet på kvinner ? for sjansen er stor når det blir så mange av de. nei jeg vil overhode ikke at min datter skal finne seg en slik partner. grøsser med tanken. jeg er av dem oppfattelsen at det begynner å bli for mange utlendiger i norge. norge klarer ikke ta vare på de som kommer. syns det er dumt at norge ikke kan få ha f.eks nisse lue eller 17 mai dagen i fred. det er vår rett mener jeg som norsk statsborger.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Uten å ha spesielt peiling på fakta på området vil jeg likevel komme med min mening (med risiko for å ta feil). Jeg er ikke redd for innvandring som sådan, men når de som kommer ikke blir integrert i det norske samfunnet er det ikke bra. Da får man ghettoer der barna ikke snakker norsk og familiene lever utelukkende etter reglene og tradisjonene der de kom ifra. Skepsisen blant nordmenn gjør at mange innvandrere ikke kan få gode jobber, og når man er lavtlønnet og har mange barn er det vanskelig å få ting til å gå rundt. Barna blir ikke fulgt godt nok opp hjemme, og familien har ikke råd til å sende de på fritidsaktiviteter. Jeg tror at denne lediggangen og manglende oppfølging blant barn og unge er en av de største årsakene til at mange innvandrerbørn driver med masse faenskap. Dessuten kan ikke politiet gjøre mye mer enn å ringe til foreldrene når barnet har gjort noe dumt, og da er det foreldrenes ansvar å følge opp. Noen som aner en ond sirkel her? Når barna i tillegg ser at foreldrene ikke får gode jobber uansett hvor mye de jobber for det er det godt gang i den onde spiralen. Man skaper ikke integrasjon ved å gi folk penger og leilighet, men ved å forbedre kommunikasjon og kontakt mellom innvandrermiljøer og det nordmenn. Synes samfunnet/politikerne er ute på et sidespor her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå