Gå til innhold

Spørsmål om Bryllups (forberedelser)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å lage et budsjett nå og lurer på følgende:

Hva kostet bryllupet ditt totalt? Hvor mange var dere?

Husker du

- Pris lokale,

- frisør,

- fotograf ?

- Hva serverte dere? Pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å lage et budsjett nå og lurer på følgende:

Hva kostet bryllupet ditt totalt? Hvor mange var dere?

Husker du

- Pris lokale,

- frisør,

- fotograf ?

- Hva serverte dere? Pris?

Totalt rett i underkant 100000, 60 gjester til middag og 80-90 til kaffi.

Lokale: 6000

Frisør: 6000 for brud (klipp, farging, oppsetting, sminke) brudgom og oppsetting for to forlovere

Fotograf: 130000, for bryllupsfoto, bilder fra kirka og fra festen (protrett av alle gjester..) han var med på fesen til og med bryllupsvalsen

Vi serverte en tre retters med sylta laks, heilsteikt kalvefilet og sjokolademousse. Trur det var 450 per per.

Ordna drikke sjølv.

Skrevet

95 gjester

Middag på hotell

Fest på et bryggehus i nærheten

Vi brukte 180 000 kr (fikk sponset ca 1/4) totalt fra vi begynte planleggingen til vi betalte siste regning som var takkekortene hos fotograf og inkludert en liten bryllupsreise.

Middagen kostet totalt 67000. Serverte 4 rettersmiddag med vin (4 glass) og kaffe til desserten.

Fotograf kostet 15000 inkludert kirkefotografering og vanlig fotografering etterpå (2 album). (takkekortene kom i tillegg).

Kjolen min kostet 7000 ((på salg)

Mannens antrekk kostet 3000 kr (ny vest til bunaden, resten hadde han).

Ringene kostet 11000.

Frisør kostet ca 2000 tror jeg.

Brukte 2000-3000 kr på blomster (pyntet selv og pen slektning lagde brudebuketten hvor jeg kjøpe blomstene).

Og så kommer jo alkohol til kaffen, betaling av hjelp, lys, servietter, leie av duker, invitasjoner, porto her og der, betaling barnevakt++++ på toppen og mye jeg har glemt. Vi kunne sikkert arrangert bryllup for under halvparten ved og organisert middagen selv, men det hadde krevd så mye jobb mtp at vi giftet oss på mitt hjemsted (vi bodde et annet sted), at vi valgte å betale oss ut av det med hotellmiddag istedet. En del utgifter til fest en kvelden før, men de dekket mine foreldre så det har jeg ikke regnet med.

Skrevet

En slektning, ikke pen slektning;-)

#3 var meg.

Gjest Miryks
Skrevet

....vet plutselig ikke om jeg vil gifte meg likevel.

Er det virkelig så dyrt?

Kanskje gjøre som mamma og pappa, stikke av og komme tilbake som nygift..

Skrevet

Vi tenker å ha et lite, ikke stivt bryllup da dette ikke er oss.

Helt enkelt. Med nærmeste familie og venner. Vi blir 40 stykker.

Er det helt på vidda og tenke 50-55.000?

Kjolene og dressene, + blomstene får vi kjøpt billig.

Skrevet

HILSEN HI

Skrevet

Hva betalte dere for forlovera? kjoler, sko, frisør??

Skrevet

....vet plutselig ikke om jeg vil gifte meg likevel.

Er det virkelig så dyrt?

Kanskje gjøre som mamma og pappa, stikke av og komme tilbake som nygift..

Det trenger ikke være så dyrt. Gift deg i bunad eller en enkel kjole, lei telt og ha hagefest med grillings, be gjestene ta med drikke selv utover det dere serverer til maten og kaffe avec (har vært invitert og tatt med drikke selv, nemo problema). Be bekjente om å stille som serveringshjelp, lei kokk og kjøp maten selv. Sikkert mange som baker kaker (vi betalte ikke for en kake, mange gjester bakte og bryllupskaken fikk vi av en venninne).

Det trenger ikke være dyrt. Vårt ble dyrt (kanskje ikke dyrt sammenlignet med oslobryllup hvor kuvertprisen ligger på over 1000 kr, men dyrt nok i vår målestokk). Vi fikk det bryllupet vi ønsket oss, men kanskje vi hadde gjort det annerledes om vi hadde giftet oss nå. Uansett, dagen var flott og vi angrer ikke, men vi kunne sikkert hatt like flott bryllup med hagevarianten.

Hilsen #3

Skrevet

Y

HILSEN HI

Nei, det tror jeg går fint. Sett opp budsjett og hold det.

Skrevet

Skoene mine kostet 599, enkle hvite pumps i skinn med åpen tå, var bevisst på å ikke kjøpe silketrukne sko eller typisk brudesko, da jeg ville ha mulighet til å bruke de senere.

Betalte ingenting for forlover, hun hadde egen kjole som hun hadde brukt i et annet bryllup samme sommer (tullete at hun skulle kjøpe ny kjole for at jeg skulle gifte meg) og hun hadde kort hår som ikke krevde noe oppsett.

Hilsen #3

Skrevet

HILSEN HI

Hvis dere vil ha "hele pakken", tror jeg det blir litt lite. Jeg ville ha hvit kjole, blomster, treretters middag, fotograf, hotellovernatting for brudeparet samt en bryllupsreise. Vi sparte inn kostnader der vi kunne, og endte på 100.000 kr for 60 gjester inkl bryllupsreise.

Så om dere vil ha det noe enklere enn det, samt er flinke til å knipe inn der det kan, så tror jeg dere kan få et fint bryllup til 50.000:)

Her er vårt budsjett:

Brudekjole inkl tilbehør: 7750 kr (kjolen kjøpt brukt, undertøy, sko osv)

Invitasjoner: 350 kr

Ringer: 2500 kr

Klær til mannen: 5300 kr (dress, vest, sko, mansjettknapper, skjorte osv)

Pynt av lokalet (minus blomster): 2100 kr

Pynt ute: 550 kr

Bordkort/menyer: 400 kr

Sminke: 1500 kr (jeg sminker meg lite til vanlig, så måtte fornye sminken min...)

Fotograf: 6500 kr

Kakepynt: 200 kr

Frisør mannen: 250 kr

Frisør bruden: 1500 kr

Hotellovernatting for brudeparet: 1850 kr

Bryllupskaken: 3650 kr

Blomster: 1900 kr (en slektning laget bordoppsatset)

Brudebukett: 3200 kr

Serveringshjelp: 5000 kr (hadde noen venninner av min mor på kjøkkenet, samt to gutter som kjørte pirattaxi når folk ville dra)

Musikk: 5000 kr

Catering: 21000 kr (forrett, middag, dessert til ca 60 stk)

Lokalet: 3220 kr

3 Brudepikekjoler og sko: 2100 kr

Sjokolade, chips, kaffe osv til "nattsnacks": 500 kr

Alkohol: 8400 kr

Kransekake: 800 kr

Brus/mineralvann: 6000 kr

Bryllupsreise: 13000 kr

Vi leverte tilbake noe drikke på lokalbutikken og Vinmonopolet, så fikk en del penger igjen også, husker ikke nøyaktig...

Dette ble et veldig detaljert budsjett, men jeg fant fram lappen min fra bryllupet, og tenkte kanskje det kan være til hjelp.

Ofte er det en del småutgifter man ikke tenker over, på noen hundrelapper hver, mens tilsammen blir det mye penger av det også...

Skrevet

Hva betalte dere for forlovera? kjoler, sko, frisør??

Forloverene holdt alt selv. Betalte ingenting for dem. Det er ikke vanlig her jeg er fra tror jeg... Jeg skal selv være forlover nå, og har kjøpt ny kjole, og regner med å bekoste frisør også selv!

Skrevet

vi betalte totalt 30.000 kr for alt vi trengte til bryllupet.

-4000 leie av lokale,

-13000. mat til alle gjester

-5000 kr kjole

-2000kr smoking,

-brudebukett fikk jeg av forloveren min. kostet kansje 1000 kr.

-dress til gutt ungen brukte vi 500 kr på + sko.

-gikk med penger til kaker også.

Skrevet

Jeg giftet meg i helgen. Vi har brukt rundt 50 000. 40 gjester. Jeg hadde ikke brudekjole, men annen fin kjole, bilder til takkekort ordnet vi uten fotograf. Jeg fikk brudebuketten, og pynt til bordene ordnet vi selv. Av summen vi har brukt har vi også betalt gifteringene som kostet litt under 10tusen

Serverte koldtbord, øl, vin, brus, konjakk og likør til kaffen. Bestilte bryllupskake, ellers fikk vi noen til å til å bake. Leide lokaler for en helg, gjorde i stand og ryddet selv dagen etter, men hadde noen til å hjelpe oss under festen.

Hadde en veldig fin fest :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...