Gå til innhold

Dere med hund:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt har alltid vært veldig ivrig på vann og matskålene til hunden. Søler ut alt vannet på seg selv og heller alle matkulene utover.. Hvordan gjør dere det for å unngå at det blir søl hver dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mat står ikke fremme. Her får hunden en gang om dagen, og om han ikke spiser alt blir resten tatt vekk. Vannet løftet jeg vekk i perioden da poden var som verst på å pille. Og så fikk han selvfølgelig beskjed om å ikke røre. Kattematen stod på et bord (av en eller annen grunn spiser ikke hunden kattematen om den står på gulvet, bare pelletsen rundt skåla. Forstå det den som kan. Høflig hund om ikke annet ;-). Det er bare for en periode. Vannet tok jeg alltid ned igjen når poden sov slik at hunden kunne drikke om han ville.

Skrevet (endret)

hehe, ja her står og kattematen litt høyt, og det er fordi min hund ikke er like høflig som din ;) her spiser han opp all kattemat hvis han får sjansen. men ja å sette det opp er lurt. har trent på at hunden spiser med en gang maten blir servert så det lar seg nok gjøre :D

Endret av Lille- MO
Skrevet

Sto aldri hundemat på gulvet her, hunden får jo også faste måltider og det den ikke spiser opp med en gang blir tatt vekk. Her har hunden alltid fått et mindre måltid om morgenen, og hovedmåltidet på ettermiddag/tidlig kveld.

Vannet løftet jeg vekk litt en periode, men ungene lærte egentlig ganske fort at hundeskålen med vann var forbudt område.

Skrevet

Har satt trappegrinden ved inngangen til stua,så da er kjøkkenet avsperret for min lille gutt. Ikke alle som har den muligheten da,men det er veldig deilig :)

Skrevet

Hadde samme problemet med pus sitt mat/vann. Det gikk over etter ett par uker når barnet mitt lærte ordet nei ;)

Skrevet

ja, han her kan både si nei og riste på hodet, og bryr seg lite når jeg sier nei og tar han bort fra skålene... så må nok sette det vekk en stund til, hehe.. kanskje han mister interessen etterhvert :)

Skrevet

Vi har ikke maten hans stående, han får tørrfor to ganger om dagen. Så det er ikke noe problem. Vannet har aldri vært interessant som jeg kan huske.

Skrevet

Gutten min bryr seg ikke om at jeg sier nei når han er på vei opp i vannskåla til hunden... Tror jeg har tatt han bort 15 ganger i dag i det han var på vei for å ta seg et lite bad! Og det har blitt til at vannskåla blir satt bort om vi er på kjøkkenet så jeg skal få gjort noe annet enn å løfte han bort. Veldig glad i å bare denne gutten min. Ligger det noen dråper vann igjen på gulvet etter jeg har tatt bort vannskåla prøver han å bade i dem...

Maten blir spist opp med en gang, så den er ikke noe problem.

Forsøkte å sette opp en lav sperre inn til kjøkkenet som hunden enkelt kunne hoppe over, men hun tror at om det er en sperre er det ikke lov å gå over så da bare ble hun stående og pipe på utsiden. (skulle ønske hun hadde samme sperre ute, for dette gjelder desverre bare inne...)

Skrevet

Er midt i vannskålfasen med andremann (18 mnd) nå, og det eneste jeg kan bidra med er at eldste på snart 4 i sin tid tømte vannskåla daglig, men sluttet med det i god tid før toårsdagen. Så jeg bare toer mine hender og venter ;)

Skrevet (endret)

ja, han her kan både si nei og riste på hodet, og bryr seg lite når jeg sier nei og tar han bort fra skålene... så må nok sette det vekk en stund til, hehe.. kanskje han mister interessen etterhvert :)

Du må si nei og stoppe han før han rekker frem til skålene;) ellers tror han sikkert dere leker. Det gjorde ihvertfall begge mine

Endret av ellen-propellen
Skrevet

Ja, får prøve å komme han i forkjøpet :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...