Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Hva synes dere om dette? Tror dere alle muslimer er slik?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 ja jeg så det! men ser at Islam er tolket på mange måter. Eks 1) Da de satt på sofaen og diskuterte at muslimsk mann kan gifte seg med en ikke troende kvinne, men en kvinne kan ikke gjøre det samme. Det er feil. Det står i Quranen at en mann og en kvinne kan gifte seg med "believer of the Books". Med det menes også en troende kristen og en jøde. Kvinnen er ikke hindret fra å gifte seg med en kristen eller jøde (slik jeg har lært). Men det vil være mest hensiktsmessig om alle tilhører en og samme religion for å unngå konflikter hva angår praktisering av tro osv. 2) Medgift, er en økonomisk sikkerhet for kvinnen. Det er ikke ment som en gave til familien. Medgift er tiltenkt kvinnen i tilfelle det skulle skjære seg og hun står på bar bakke. Da er mannen i følge ekteskapskontrakten forpliktet til å gi henne den medgiften som ble avtalt under vielsen. Andre ting jeg reagerte på...tja.. det var spennende. Men ser ut som alle familiene er fra Libanon..
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 De er Sjaa-mulimer, hehe. Jeg reagerte også på den medgiften, det er helt riktig det du sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå