Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Det er 1 år siden jeg fødte, og jeg fikk mensen tilbake for et halvt år siden. Sist jeg hadde mensen var i begynnelsen av mars, og den har enda ikke dukket opp. Jeg er ikke gravid, men jeg er veldig undervektig. Veier 1 kg mindre enn det jeg gjorde for noen mnd siden og startvekt, og da var mensen regelmessig +/- noen dager. Jeg har et helt normalt kosthold, jeg forbrenner bare alt jeg spiser. For det går vel an å miste mensen når man er undervektig, eller...?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Selv slitt med anoreksia, men mistet ikke mensen før jeg hadde en BMI på 15. Når BMI lå på 17,5 så kom mensen tilbake etter at BMI var stabilt i 1 år.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Min BMI er på nesten 16, men jeg ligger vanligvis nærmere 17. Jeg har ikke spiseforstyrrelse, men kanskje jeg skulle tatt meg en tur til legen og hørt. Det er genetisk i min familie å være tynn, så jeg får bare håpe jeg klarer å gå opp noen kilo Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 Min BMI er på nesten 16, men jeg ligger vanligvis nærmere 17. Jeg har ikke spiseforstyrrelse, men kanskje jeg skulle tatt meg en tur til legen og hørt. Det er genetisk i min familie å være tynn, så jeg får bare håpe jeg klarer å gå opp noen kilo Takk for svar Siktet ikke til at du har/har hatt SF, beklager om du tok det slik Det kan være kjekt å ta turen til legen med det, for jeg fikk vite at alle kvinner har "sin grense" når det gjelder undervekt og tap av mensen. Noen mister den så fort BMI'n er under 18,5 mens andre, ta meg feks, mister mensen først når BMI'n er nede på 15
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Nei, nei, nei! Jeg tok det ikke sånn i det hele tatt Jeg er bare så vandt med å få spm om jeg har det, og da er det like greit å avklare det med engang. Ja, jeg tror jeg skal ta å bestille meg en time...vet du hvordan legen finner ut om man har mistet den?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Legen finner jo ut om du har mistet mensen, om den uteblir over lengre tid, det gjør du også Men legen kan derimot finne grunnen til at du ha mistet den, og muligens hjelpe til med at du før den tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå