Gå til innhold

hjelp, panikken tar meg...:(


VinterSol+2

Anbefalte innlegg

har sikkert litt med at mannen er ute på jobbreise også,, men uff..

 

er 17 + etterllerannet nå, og i dag fortalte en jeg studerer sammen med at hun også venter barn. 5 uker lengre på vei enn meg. hun venter en jente. lykke på jord, formen er topp, magen synes bare så vidt.

 

magen MIN var tydelig allerede i uke 12, så det har jo folk visst om en stund. Jeg er alene med ungene akkurat nå fordi mannen er på reise, og bekkenet har låst seg. skikkelig. jeg kunne egentlig trengt noen her som kunne plukket opp ting fra gulvet, i stedet har jeg en 20kg-toåringe som må løftes på og sånn generelt... jaja, jeg klarer meg.

 

men i stedenfor å bli glad på denne andre jentas vegne, så tenker jeg bare "Neineinei, jeg ORKER ikke at du skal være lykkelig nybakt mamma, til høsten, jeg ORKER ikke å ha en baby som er like gammel som min skulle vært, da klarer jeg ikke gå på skolen"

 

fordi oppe i hodet mitt, så kan ikke dette gå bra. Det er jo INGENTING som tyder på at noe er galt. Puppene er svæære, bekkenløsning/låsning, og all annen moro som følger svangerskapet.. ingen blødninger siden den ene først trimester.. generelt går jo dette veldig bra.

 

men jeg har heeelt noia.

 

Måtte ringe mannen og snakke med han i stad. Bare høre at han ler av min gale gravid hjerne og forsikre meg om at alt er bare bra.

 

men jeg hater at hodet mitt sier sånne ting til meg :( er det flere andre som har vanskelig for å tro at dette kan gå bra?

hva gjør dere for å forhindre at den dumme, irrasjonelle panikken tar overhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, hørtes slitsomt ut. Sikkert ikke noe lettere at mannen er på jobb, det skjønner jeg godt.

Kjenner meg godt igjenn i det du skriver, og tror det er nokså normalt-heldigvis :)

Jeg snakket med jordmor angående alle disse tankene og hun smilte.