Gå til innhold

Reumatiske prøver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går å verker mye i kroppen.Var hos legen,han tok noen reumatiske blodprøver. Hva betyr dette? Hvilke diagnoser kan de se på en slik blodprøve? Går det bare på leddgikt? Kan de se fibromyalgi på en slik prøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan se om du har betennelsestilstander i kroppen, noe de med rauvmatisme har.

Ved fibromyalgi har man muskel og leddsmerter uten at det er betennelser tilstede så ingen blodprøver kan påvise denne sykdommen.

Skrevet

De kan se om du har betennelsestilstander i kroppen, noe de med rauvmatisme har.

Ved fibromyalgi har man muskel og leddsmerter uten at det er betennelser tilstede så ingen blodprøver kan påvise denne sykdommen.

ok. kan raumatisme behandles?

Skrevet

ok. kan raumatisme behandles?

Både ja og nei.

Revmatisme er en kronisk tilstand som man ikke kan bli frisk fra, men man kan få medisiner for å holde sykdommen i sjakk (litt forskjellig fra de forskjellige typene revmatisme) og smertelindring.

Trening i varmt vann, reiser til varmere strøk om vinteren osv er ting som kan holde sykdommen nede.

Men man blir aldri frisk og de fleste revmatikere har både gode og dårlige perioder.

Skrevet

Du får sannsynligvis ikke noen diagnose basert på disse blodprøvene, men blir henvist videre. Jeg hadde utslag på slike blodprøver og ble henvist til Rikshospitalet. Ble utredet videre der, fikk diagnose og følges opp der nå med medisinsk behandling.

Skrevet

Du får sannsynligvis ikke noen diagnose basert på disse blodprøvene, men blir henvist videre. Jeg hadde utslag på slike blodprøver og ble henvist til Rikshospitalet. Ble utredet videre der, fikk diagnose og følges opp der nå med medisinsk behandling.

ok. Er veldig spent på hva prøvene vil vise. De viste ingenting da jeg tok de sist for 7 år siden. Men,jeg er ikke blitt noe bedre,heller verre. Kanskje det er fibromyalgi jeg har? Noe er det hvertfall. Kjipt å gå sånn.
Skrevet

Det er ikke alle som får utslag på blodprøvene, men likevel har en revmatisk sykdom. Rikshospitalet tar mange flere tester enn en fastlege kan ta. Lykke til, får håpe du blir hensvist videre uansett.

Skrevet

Det er ikke alle som får utslag på blodprøvene, men likevel har en revmatisk sykdom. Rikshospitalet tar mange flere tester enn en fastlege kan ta. Lykke til, får håpe du blir hensvist videre uansett.

Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...