Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Bor nord i landet og syns det har tatt helt av. Gjelder inne på slike kjøp/salg/bytte sider. Prøver noen selge noen pruter folk mye og ofte er tilbudene de kommer med helt på trynet. Går en komfyr i stykker tigger folk ny på facebook. Vanlig?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 aldri opplevd dette Jeg har lagt inn en reima tec parkdress for salg. 250,- kroner. Fått bud på 60 kroner. Hehe. Har tidligere slitt med å få solgt så endte med å gi flere sekker med klær til flyktningehjelpen. Heller det enn å selge til så latterlige summer til folk en vet har penger;) HI
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 Har sett litt av samme trenden. Det var ei som etterlyste ting som folk ville gi bort til et hus som skulle bli satt i stand til flyktninger. Da var det minst 15 stk som skrev at de hadde det og det til en rimelig penge. Hvis de ikke vil gi det bort kan de jo bare la være å legge det ut da. Og så har du de som har kjøpt mobil og angrer, så vil de ha nesten full pris, for den er jo bare brukt 3-6 mnd. Slår av kanskje 500kr. Men synes sånn bytte og salg sider er veldig bra, liker ikke sånn bruk og kast opplegg
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Verste jeg har vært borti er ei som solgte "litebrukt" pc spill, som hun da forventer å få igjen nesten dobbelte av den summen man betaler i butikken! Ble sur når jeg påpekte at butikken hun skrev hun hadde kjøpt de i solgte dem for 99 kr og 175 kr, så at hun skulle ha igjen 150 og 300 kr for de var jo helt på jordet..
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Ser også mye rart. Vet av en schæfer valp som ble solgt for orginalt 2500 kr (uten papirer). 2 uker etter skulle dama som kjøpte den selge den videre for 6000! Denne dama har jeg sett flere ganger kjøper både dyr og gjenstander for så og selge de enda dyrere videre.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 Ser også mye rart. Vet av en schæfer valp som ble solgt for orginalt 2500 kr (uten papirer). 2 uker etter skulle dama som kjøpte den selge den videre for 6000! Denne dama har jeg sett flere ganger kjøper både dyr og gjenstander for så og selge de enda dyrere videre. Har også lagt merke til dette. Spesielt når det gjelder barneklær. Fins en arveside på facebook og der er noen helt ville på å rive til seg klær, og et par er tatt for å selge det videre. Utrolig synd, spesielt siden denne gruppen ble laget for å hjelpe dem som trenger det.
kaklemor Skrevet 18. april 2012 #8 Skrevet 18. april 2012 Ei på lista mi tigger om penger til å betale for mat, HVER uke. Spør om 1000,- på mandag, sier hun betaler tilbake på fredag. Eller når hun bare "måtte" ha ferie, og ba folk donere 20,- / 50,- slik at depositum til reisa ble betalt..
Gjest Hercule Poirot Skrevet 18. april 2012 #9 Skrevet 18. april 2012 Ei på lista mi tigger om penger til å betale for mat, HVER uke. Spør om 1000,- på mandag, sier hun betaler tilbake på fredag. Eller når hun bare "måtte" ha ferie, og ba folk donere 20,- / 50,- slik at depositum til reisa ble betalt.. Er det mulig? Har man ikke penger, så reiser man vel ikke på ferie? Og uansett ikke for penger man har tigd! Fy flate, så frekt!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #10 Skrevet 18. april 2012 Ei på lista mi tigger om penger til å betale for mat, HVER uke. Spør om 1000,- på mandag, sier hun betaler tilbake på fredag. Eller når hun bare "måtte" ha ferie, og ba folk donere 20,- / 50,- slik at depositum til reisa ble betalt.. Hehe, den tok jammen kaka Kaklemor. Utrolig masse rare mennesker. Verste er jo at dem som tigger slik får ting også. Jeg har sett en mor til ei jente på 12 år som tigger mye klær til datteren. Til jul etterlyste hun finklær og vinterklær og nå er det sommerklær. Jeg tenker at om du er så trengende bør en gjøre det litt mindre åpenlyst. Dette er slikt som raskt kan oppfattes av andre barn og datteren kan utsettes for mobbing. Når det er sagt går moren i fineste stas selv så tydelig hvor pengene går. Avogtil skulle jeg ønske det kom et krav om sosiale antenner når en skulle ha barn.
kaklemor Skrevet 20. april 2012 #11 Skrevet 20. april 2012 Ja, dette er bare en liten bit av alt hun gjør :-/ Blir flau på hennes vegne !
anonym91 Skrevet 20. april 2012 #12 Skrevet 20. april 2012 eg liker godt desse sidene med tanke på at mye er for bra til og kaste og kansje litt for dyrt til og bare gi bort. men er og enig at det er mye tull og tigging. hadde aldri spørt etter penger hvertfall haha men går jo ann og spør om noen har noe rimeligt liggende til salgs som du selv trenger og ikkje gidde og bettale full pris for ( og di som selger gammle ting til full pris får ikkje solgt det uansett )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå