81-Mamma<3<3 Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Jeg fikk så vondt i ene brystet i går. Snuppa hadde sovet hele natta, så jeg våknet med spreng. Tenkte ikke så mye på det, men i går kveld fikk jeg feber. Har ikke feber i dag, men er fortsatt veldig øm i brystet. Kan det være brystbetennelse? Trodde det var mest når baby var nyfødt man fikk brystbetennelse?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Så lenge man produserer melk kan man få brystbetennelse. http://ammehjelpen.no/artikkel/1/Brystbetennelse-mastitt
Gjest Kira med en av hver Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Du kan faktisk få brystbetennelse uavhengig av om du ammer eller ei. Jeg har hatt brystbetennelse en gang i mitt liv, og da var jeg bare 13 år gammel. Hadde hatt vannkrig i flere timer med våt tskjorte når det fortsatt var litt kjølig. Så alder på barnet har dessverre ingenting å si. God bedring!
81-Mamma<3<3 Skrevet 18. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2012 Tusen takk for svar! da får jeg bare amme og pumpe! Håper det går over av seg selv!
Mamma´n til lillemor Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Huff, føler med deg. Jeg fikk brstbetennelse når jenta var ca et halvt år, og det var så vondt. Men jeg ammet og ammet, i forskjellige stillinger, og masserte og masserte. Da gikk det ganske fort over. God bedring.
lille sprelle Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Er fullt mulig å få brystbetennelse om man ikke ammer også, så ja, det er fullt mulig. Tips: Fyll en ren bleie med så varmt vann du kan uten å forbrenne deg. Legg denne rundt brystet litt før amming. Amme ferdig, pumpe hvor du også masserer sammen med pumpens takt. Bruk ullinnlegg i bh-en og unngå all trekk. Lykke til!
81-Mamma<3<3 Skrevet 20. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2012 Takk for tips! Kjenner heldigvis det begynner å gi seg nå. Men jeg skal iallefall være forsiktig med å kle av meg nå på våren! Vil ikke ha dette noe mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå