Gå til innhold

Gravid uke 34, veldig lite liv i magen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har den siste tiden kjent lite liv i mage, iallefall merkbart lite i forhold til de to andre graviditetene jeg har hatt. De andre gangene har jeg fått jenter, nå skal jeg ha en gutt.. Kan det være pga. kjønnet at det er mindre liv nå? Kan det være så stor forskjell på barna?

Usikker på hvor mye liv jeg egentlig har kjent de siste dagene, men det er ingen store bevegelser, bare små dunk innimellom. I dag har han kun sparket da jeg trykket litt på magen for å se om jeg kunne få liv i han.

Hvor mye bevegelser kjenner dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde mye liv, og da det ble lite liv ble jeg kaldt inn på sjekk etter en samtale med føden :)

Skrevet

Er også 34 uker og venter gutt. Han her sparker fra seg ganske hardt innimellom, ingen pinglespark liksom, men aktiviteten varierer litt. I går f.eks var jeg litt engstelig når har var en periode ganske stille, selv om jeg dyttet til han, men litt senere på kvelden var han i farta igjen. Likevel vil jeg absolutt anbefale at du tar kontakt med føden hvis du synes det er mer stille enn det bruker å være. Da kan du komme inn for en Registrering av aktiviteteten til babyen. (ctg om jeg husker riktig) Man SKAL være nøye med å kjenne liv, spesielt nå når det nærmer seg termin! Bedre å sjekke en gang eller flere for mye, enn å ikke gjøre det.

Skrevet

Takker for svar. :)

Tror babyen merket at jeg ble litt stresset nå, plutselig ble det en del liv i magen. :) Skal fortsette å følge med på hvor mye/lite liv det er å så ta kontakt med sykehuset hvis det er veldig rolig. :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...