Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Går dere til privat eller går dere til psykolog dere har fått henvist gjennom fastlegen? Noen som har erfaringer å dele? Er laaang ventetid gjennom fastlege, men dyyyrt med privat...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #2 Skrevet 18. april 2012 Nå går jeg til sykepleier som har videreutdannet seg i psykologi. Ventet i 1,5 mnd ca. Men psykriater er med noen ganger og kommer med innspill. Ble henvist av fastlegen.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Du er nødt til å ha hensvisning for å time uansett, tror jeg. Jeg går privat, men jeg måtte skaffe henvisning før jeg fikk komme. Jeg går pga sorg og traume, og synes det er veldig OK. Jeg får ikke noen spesiell behandling, men snakker om hvoran jeg har det, huns stiller spørsmål, og spør og kommenterer. Det er ofte godt å høre om hva som er "normalt" i slike situasjoner, hva jeg kan regne med fremover, hva andre (anonyme) har sagt osv.
Hannasbananas Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 Dette fungerte for meg: Jeg fikk henvisning av fastlegen, satt meg ned og skrev et utførlig brev om mine problemer og situasjonen, fant frem listen over psykologer med avtale (http://www.helse-sorost.no/pasient/avtale/avtalespesialister/Sider/side.aspx), fant noen navn jeg enten hadde fått anbefalt eller valgte vilkårlig, og sendte brevet mitt til dem. Jeg fikk den første telefonen med tilbud om behandling i løpet av en uke, og var i behandling etter to uker. Med dette alternativet går du hos privat psykolog, som ikke har så lange ventetider osm de offentlige, men siden de har driftsavtale, betaler du kun en egenandel på 370(?) kroner.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Du trenger ikke henvisning uansett, kun hvis du skal til psykolog med driftsavtale/ offentlig. Hilsen psykolog
Anonym bruker Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Går privat for behandling av spiseforstyrrelse. Har måttet ta opp ekstra lån for å ha råd til dette, for det koster 1650 kr/t, men det er verdt hver krone. Blir friskere for hver dag som går Gikk offentlig før og da betalte jeg 350 kr/t til jeg kom til frikortgrensa, men det var ikke noen i nærheten så bra som der jeg går nå og det var 4-5 mnd ventetid for å komme inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå