Gå til innhold

Hvor mye handler du får i uka? Mat og husholdning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger bruker du på en normal uke med helgehandel inkludert?

nevn gjerne hvor mange dere er også.. prøver å finne ut av hva som er vanlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 2000 i uka passe for en familie på 3, ett bleiebarn og to voksne..?

Skrevet

2 voksne og to barn

Handler som regel ca 5 fukke bæreposer + noen flasker brus og eventuelt toalettpaoir i uka. Det kommer på 1300,- til 1600,-.

Hvis vi skal ha selskap blir det litt mer.

Skrevet

Vi er to voksne med 1 spedbarn, og vi bruker aaaalt for mye.

Nå har vi derimot laget budsjett, som vi skal prøve å følge...

Hittil har vi lagt på 15.000-16.000,- i mnd på mat og husholdning.

Vi skulle jo strengt tatt klart oss med nesten 10.000,- mindre!

Så nå skal vi slutte med handling på Meny, og sette av penger til mat, slik at vi ikke bruker mer enn planlagt.

Det er den småhandlingen hver dag som gjør at det blir så mye penger, det er jeg sikker på.

Skrevet

2500 ca. Er 5 stk ... Ble litt overrasket selv men har brukt et bankkort kun til mat i mars og april og ser det går ca 10000 i mnd. Lager mye mat hjemme, mye frukt og grønt, pluss sjampo, såpe, vaskemiddel... 10000 har norgesgruppen tjent på oss i mnd. :-)

Skrevet

1 voksen og ett barn. Jeg bruker ca 1000 kr i uka. 4500 kr i mnd på mat, husholdning og bensin.

Vi spiser bra mat, rent kjøtt, fisk og fugl, masse frukt og grønnsaker.

Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn (en treåring(småspist) og en ettåring). Bruker mellom 700 og 1000(4-5000 i mnd). Kommer an på hvor mye basisvarer som trengs og om jeg handler for å fylle i fryseren.

Handler hovedsaklig på Rema 1000 og Kiwi.

Skrevet

Matbudsjettet er på 12.000,- i måneden og jeg klarer som regel holde det. Noen ganger, som når vi hadde gjester i påsken ryker det og den måneden brukte jeg mer enn 12.000,-

De 12.000,- inkluderer alt vi kjøper i matbutikken, så rengjøringsmidler o.l. er med i budsjettet.

Vi hadde nok brukt mer om det ikke var for tilgangen på kjøtt fra foreldrene til mannen min, de forsyner oss med nesten alt vi trenger av kjøtt og det sparer vi masse penger på. Der er vi kjempeheldige, og setter stor pris på den hjelpen derfra.

Vi er to voksne og fire barn, en i bleier og to gutter som spiser mer enn man skulle tro var mulig noen ganger (aktive gutter i verste voksealder forbrenner utrolige mengder mat altså).

Skrevet

Vi er to voksne og ett barn på to mnd. Vi har satt opp 6000 kr i mnd på mat og husholdning, så dvs 1500kr i uka.

Går mye på ordentlig kjøtt av okse, svin og kylling, og ellers frukt og grønt.

Skrevet

2 voksne og 4 barn her. Bruker ca 2000 kr uka på matbutikken, handler helst på Rema 1000, en gang i blant på coop obs.

Skrevet

Vi er 2 voksne og et barn og bruker ca 1000-1400 kr i uka :) Vi handler som regel bare på billig kjedene og er det noe ekstra vi trenger bruker vi meny.

Skrevet

Som regel bruker jeg mellom 5500 og 6000. I høytider og hvis vi har mye gjester går det noe mer.

Vi er 2 voksne og 2 barn på 3 og 6, altså ikke bleiebarn lenger. Vi kjøper absolutt alt vi har lyst på, men jeg er blitt veldig prisbevisst. Velger de billigste alternativene dersom kvaliteten er god og handler mye stort på tilbud.

Mannen i huset er veldig flink til å handle på tilbud. Han kjøper da mye av gangen. Kan komme hjem med 10 kg kjøtt eller et par kasser med pasta osv...

Skrevet

Som regel bruker jeg mellom 5500 og 6000. I høytider og hvis vi har mye gjester går det noe mer.

Vi er 2 voksne og 2 barn på 3 og 6, altså ikke bleiebarn lenger. Vi kjøper absolutt alt vi har lyst på, men jeg er blitt veldig prisbevisst. Velger de billigste alternativene dersom kvaliteten er god og handler mye stort på tilbud.

Mannen i huset er veldig flink til å handle på tilbud. Han kjøper da mye av gangen. Kan komme hjem med 10 kg kjøtt eller et par kasser med pasta osv...

I UKA???? Gud hjelpe meg, det var mye penger.. Her er vi også 2 voksne og 2 barn, en 4 åring og en ettåring og vi handler også i stor grad det vi har lyst på og ender da opp på mellom 1500 og 2000... Kunne ikke handlet så mye som deg om jeg hadde prøvd en gang... SYKT mye penger å kaste bort i mat spør du meg.. Vi har ukesmeny og storhandler på Rema 1000 en gang i uka samt etterfyller ved behov. Det vi ikke finner på Rema handler vi på Meny..

Skrevet

I UKA???? Gud hjelpe meg, det var mye penger.. Her er vi også 2 voksne og 2 barn, en 4 åring og en ettåring og vi handler også i stor grad det vi har lyst på og ender da opp på mellom 1500 og 2000... Kunne ikke handlet så mye som deg om jeg hadde prøvd en gang... SYKT mye penger å kaste bort i mat spør du meg.. Vi har ukesmeny og storhandler på Rema 1000 en gang i uka samt etterfyller ved behov. Det vi ikke finner på Rema handler vi på Meny..

Det må være mnd vel??

Skrevet

Ca. 2000,- i uka bruker vi på mat og husholdning. Vi er en familie 6, 2 voksne, et barn(8 år) og en baby som bor her fast og to større barn(14 og 12 år) som er her annenhver uke.

Skrevet

Vi bruker mellom 1000 og 1500 i uken. Denne uken har vi brukt 1500 fordi vi har fylt på en del basisvarer som mel, hermetikk og linser/kikerter. Har kjøpt masse brød til å fryse ned.

Vi er 2 voksne og 3 barn, 2 bruker bleier og en drikker NAN. Så det blir litt ekstra der. Det er matglade unger.

Vi lager ukesmeny, og har suppe en dag i uken, middag med linser/kikerter eller bønner en dag. Resten er fisk, kjøtt og kylling. Vi har en allergiker i hus, så vi må lage all middag fra bunnen av, med rene råvarer.

Mannen jakter elg, så vi har stort sett det kjøttet vi trenger i frysen allerede.

Vi bor på landet, så vi handler på lokalbutikken som er Coop-Marked. Det er skremmende høye priser der, men vi vil gjerne slippe å kjøre 30 minutter for å handle, så vi støtter butikken så godt vi kan!

Skrevet

Vi lever litt sånn on and off på Lavkarbo så budsjettet blir litt forskjellig i forhold til hvordan type mat vi spiser.

Familie på 1 barn og 2 voksne. (2 hunder)

Bruker kanskje 1200-1300 kr i uka på mat når vi spiser høykarbo, mens 100 på hundene

Spiser vi lavkarbo en uke bruker vi plutselig 800 kr!! :o

Handler på Rema 1000

Skrevet

2 voksne og 1 barn på 4 år.

Bruker max 1500. Prøver å ikke bruke mer enn 5000 pr mnd, men av og til går vi litt over.

Sparer mye penger på at jeg sluttet å røyke (er gravid).

Skrevet

To voksne og 1 barn på 1,5 år.

Bruker 800-1000 pr uke. Handler mest på rema 1000, kanskje 1-2 ganger i mnd på meny/ica maxi el.

Handler fast 2 dager pr uke

Skrevet

Prøver å holde det under 1500 i uka. Er to voksne, et barn som bor 100% hjemme og et barn som er hos oss annenhver uke. Skal prøve å få bedre oversikt over mat/husholdningspengene slik at jeg vet nøyaktig hva jeg bruker.

Ser på luksusfellen at folk tror de bruker 6000 i måneden, og så bruker de egentlig 15000. Dette hadde ikke jeg hatt mulighet til siden jeg har 6-7000 å bruke på mat til familien + meg selv når alle regninger er betalt.

Skrevet

Prøver å holde oss til et budsjett på ca 2000 uka - men ser at vi sannsynligvis må øke dette noe.

men må nevne at vi kjøper endel dyr mat som matallergikere også.....eksempelvis mel til 37 kr pr. kg........

Skrevet

Nei det var i måneden.. Sorry upresist:)

Skrevet

Vi setter av 5000 i mnd til dette.

Skrevet

Jeg handler veldig sjelden får. Det blir to ganger i året, en runde med fårikål på høsten og pinnekjøtt til jul.

Skrevet

Vi handler aldri får, men vi handler andre matvarer for ca. 3000 i uken tipper jeg (2 voksne + 2 barn).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...