Gå til innhold

Er dette teit..? ang. bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal sende ut innbydelser snart. Vi ber familien ut til søskenbarn og venner. Vi har egentlig ingen kontakt med søskenbarn så inviterer kun med partner om de er samboere. Kun kjærester inviteres ikke hadde vi tenkt. Dette fordi vi synes det blir litt rart med mange vi ikke kjenner og aldri har møtt i bryllupet vårt. kjenner jo knapt søskenbarna..

Blir dette dumt synes dere, hadde dere latt være å komme om ikke kjæresten var bedt? Aner jo heller ikke om flere er blitt samboere innen bryllupet er heller.. Synes dette er veldig vanskelig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde bedt med følge uansett,hadde det vært meg så hadde jeg latt være og komme om kun jeg var bedt og ikke parteren.

Gjest sug lut
Skrevet

Ville ikke bedt noen jeg ikke hadde kontakt med, søskenbarn eller ei.

Skrevet

Sier som luten. Ville ikke bedt noen jeg ikke har kontakt med.

Skrevet

Hadde heller ikke bedt dem jeg ikke hadde kontakt med. Jeg droppet en tante og onkel i mitt bryllup, ble helt feil og unaturlig... Har ikke pratet med dem på år.

Det er DERES dag, ha folk du kjenner, er trygg på og komfortabel med rundt deg :-)

Skrevet

HI her.

Synes dette er fryktelig vanskelig. Skjønner godt at noen kanskje ikke kommer om ikke kjæresten er bedt. Men det har litt med økonomi for oss å gjøre også, og fordi jeg synes det blir rart med fremmede gjester. Av de som er samboere så er det også noen jeg ikke har møtt. Men de blit bedt da..

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, synes jeg må invietere søskenbarn da vi ikke er så stor familie.. offf

Skrevet

Vi tok med alle søskenbarn med samboere, ikke kjærester. Det samme gjaldt venner. Møtte full forståelse for det. Heldigvis var det også slik at de det gjaldt hadde vi aldri truffet...

Skrevet

Syns det er feil at dere skal vurdere hvor viktig forholdet til hver enkelt er. Kanskje noen er like seriøse selv om de ikke bor sammen? Hadde enten bedt søskenbarn med følge eller droppet alle sammen.

Skrevet

Hvorfor må du invitere folk du ikke har kontakt med? Er det om å gjøre å ha flest mulig folk i bryllupet?

Skrevet

Jeg hadde ikke bedt søskenbarn, jeg har ikke særlig kontakt med søskenbarna mine jeg heller, er mange år siden jeg så de sist. De jeg ikke har noe med å gjøre i hverdagen har ikke noe å gjøre i bryllupet mitt heller..

Vi valgte å bare ha nærmeste familie da vi giftet oss, foreldre, besteforeldre og søsken med familie. Det ble ikke et kjempestort bryllup, men sånn ville vi ha det og da ble det bare mer penger å bruke på reise ;)

Om jeg ble bedt i bryllup til et av mine søskenbarn før jeg flyttet sammen med mannen min ville ikke jeg blitt fornærmet om han ikke var bedt. Men jeg vet noen som ville blitt det, senest for en måneds tid siden nektet en jeg kjenner å gå i en barnedåp i familien fordi kjæresten hans ikke var bedt med...

Skrevet

Skjønner godt at det er vanskelig å by noen men ikke andre... På den andre siden er dette store dagen din, og antar at du helst bil feire den med folk du kjenner godt? Er jo ikke et lite bursdagsselskap det er snakk om, men bryllupet ditt!

Du kan godt la vær å invitere søskenbarn du ikke har kontakt med, og du kan også la vær å invitere kjærester. Hvorfor skal du invitere folk i bryllupet ditt du aldri har møtt? Det er DIT valg :-)

Selv ville jeg ikke bedt noen jeg ikke har lyst til å feire dagen min sammen med. Og folk jeg aldri har møtt hører ikke til der. Om jeg selv viste at jeg var invitert i en fest av plikt, og ikke fordi de som holdt festen hadde lyst til å invitere meg, tror jeg uansett ikke jeg ville nytt festen..

Skrevet

Vi valgte å bare invitere de søskenbarna vi hadde kontakt med. De var alle gift eller samboere så det var ikke noe problem.

Ellers synes jeg det er greit å sette et skille ved enten gifte/samboende eller forlovede. Noen skifter jo kjærste oftere enn andre skifter truse. Hvis da ikke familien en gang har blitt kjent med denne kjærsten synes jeg ikke det er noen selvfølge at han/hun blir invitert, men om man vet det er et langvarig forhold kan det jo være en god anledning til å bli kjent.

Vi hadde en del venner i bryllupet vårt der vi aldri hadde møtt partnerene. Vennene ble likevell invitert med partner.

Gjør som dere vil. Om et søskenbarn som dere uanett ikke har kontakt med velger å ikke komme er vel ikke det noen katastrofe.

Skrevet (endret)

HI her.

Synes dette er fryktelig vanskelig. Skjønner godt at noen kanskje ikke kommer om ikke kjæresten er bedt. Men det har litt med økonomi for oss å gjøre også, og fordi jeg synes det blir rart med fremmede gjester. Av de som er samboere så er det også noen jeg ikke har møtt. Men de blit bedt da..

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, synes jeg må invietere søskenbarn da vi ikke er så stor familie.. offf

Du skal ikke invitere søskenbarn bare fordi du føler du må gjøre det, fordi du har liten familie. Det er det dummeste jeg har hørt. Jeg har også liten familie. Jeg kommer aldri til å be søskenbarn jeg ikke har kontakt med bare fordi de er søskenbarn. (Har kun 4 søskenbarn og har ikke kontakt med noen av de.) Men har to tremenninger som jeg har hatt god kontakt med i alle år, så de derimot vil nok bli bedt.

Be heller flere venner, evt andre du har mye kontakt med. Du skal ikke ha noen der bare fordi du føler du må. Det blir feil. Deres dag og dere bestemmer.

Endret av Scania
Skrevet

Vi valgte å kun be besteforeldre/oldeforeldre av familien vår i bryllupet (+ søsken og foreldre da selvfølgelig).

Kun venner ble bedt utenom dette. Han ene var riktignok mannens fetter, men dette var tilfeldig.

Synes det blir for mye fokus på hvem som er "riktig" å be i bryllup. Dette er jo først og fremst bruden og brudgommens dag, og det er slett ikke alle som har råd til å be hele familien. Vi ble rett under 50 stk til sammen i bryllupet, og dette var helt passe for oss. Hadde ikke hatt råd til å be dobbelt så mange. Jeg ville ikke følt meg komfortabel med å be folk hverken jeg eller mannen omgås.. Familie eller ei.

Skrevet

Jeg hadde ikke bedt søskenbarn jeg ikke har kontakt med og heller bedt de du har kontakt med sammen med partner uavhengig av om de er samboere/gift eller ikke. Det er helt greit å be feks to av fem søskenbarn hvis det er de to man har kontakt med. Jeg har liten kontakt med alle søskenbarna mine, så jeg hadde ikke bedt noen av dem.

Selvom dere er en liten familie, så må dere ikke be søskenbarn, da er det bedre å enten ha et mindre bryllup eller la det være plass til flere venner.

Skrevet

Forøvrig har jeg liten familie selv, jeg er enebarn.

Vi velger å bare ha de nærmeste i bryllupet vårt, og da sier det seg selv at det ikke er så veldig mange fra min side.

Det blir bare mine foreldre, samt min beste venninne med mann og barn fra min side- totalt 5 personer, mens min samboers 3 søsken med ektefeller og unger, samt forlover med familie, utgjør tilsammen 19 stk. Det betyr da ingenting.

Skrevet

Åh, ble sÅ mye styr omkring dette og sÅ mange som hadde sterke meninger og andre som ville blitt dødelig fornærmet hvis om atte ikke eller.. ja. SÅ vi endte opp med kun foreldre, besteforeldre, søsken og hver sin forlover vi. Var 23 stk i alt, oss innkludert. Og det ble det triveligste bryllupet iallfall jeg har vært i :) Fikk masse skryt for det av gjestene ogsÅ. Anbefales!

Skrevet

Om det ikke er for at du er en bridezilla som trenger statister i prinsessebryllupet ditt, syns jeg du ikke skal be søskenbarn som du ikke har kontakt med.

Det er helt feil og utrolig teit å be folk som har en kjæreste e.l. uten følge.

Skrevet

be med følge. Er jo ikke gøy å komme i et bryllup heller der en nesten ikke kjenner noen og ikke kan ta med kjærsten å holde i handen?

Om dere skal lage stort bryllup så tenk at gjestene skal kose seg og ikke gru seg.

Vi skal nå i konfirmasjon til barnet til søskenbarnet mitt.. Har jo ikke sett ungen i det hele tatt. Jeg mener det er litt rart. Samtidig koselig å treffe slekta en ellers aldri ser.

Men jammen glad for at jeg har mannen min med. (sambo)

Skrevet

Med tanke på ønkomi og kjærester eller samboere?

Hvor mange er det nå snakk om? 5 stk eller 25?

Skrevet

Hvorfor må du invitere folk du ikke har kontakt med? Er det om å gjøre å ha flest mulig folk i bryllupet?

Selvfølgelig er det ikke derfor, men litt med hva foreldre har lyst til også. De vil gjerne ha med sine nieser og nevøer og det er egentlig greit, men føler det blir litt mye kanskje med kjærestene deres også. Utrolig teit svart av deg forresten.

Skrevet

Vi valgte å bare invitere de søskenbarna vi hadde kontakt med. De var alle gift eller samboere så det var ikke noe problem.

Ellers synes jeg det er greit å sette et skille ved enten gifte/samboende eller forlovede. Noen skifter jo kjærste oftere enn andre skifter truse. Hvis da ikke familien en gang har blitt kjent med denne kjærsten synes jeg ikke det er noen selvfølge at han/hun blir invitert, men om man vet det er et langvarig forhold kan det jo være en god anledning til å bli kjent.

Vi hadde en del venner i bryllupet vårt der vi aldri hadde møtt partnerene. Vennene ble likevell invitert med partner.

Gjør som dere vil. Om et søskenbarn som dere uanett ikke har kontakt med velger å ikke komme er vel ikke det noen katastrofe.

Tusen takk for svar. Et par venner med kjærester vi ikke har møtt blir bedt med disse kjærestene fordi vi kjenner der den ene parten veldig godt. Søskenbarn vi ikke kjenner så godt vil vi gjerne be for å opprettholde kontakten litt, men synes ikke kjærester igjen skal komme også..

Skrevet

Teit? Jeg sier bare det jeg mener. Poenget mitt er at jeg ikke ser hvorfor man føler man må invitere folk man ikke har kontakt med i bryllupet sitt.

Det er deres dag, og dere som bestemmer, ikke alle andre. Hva foreldre, søsken, tanter eller naboen synes, er helt irrelevant.

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Vi gifter oss nå i juni, og har gjort mye av det samme som deg. Vi ber helt ut til søskenbarna, men de som har kjærester vi ikke har møtt eller har kontakt med, blir bedt uten følge.

Det ser nå ut som vi blir 71 til middag, hvis vi da skulle bedt søskenbarnas kjærester og venners kjærester som vi ikke har møtt i tillegg ville vi blitt 25 personer ekstra faktisk.

De som har vært sammen i flere år, og som vi har møtt blir selvfølgelig bedt. Men har et par søskenbarn som fikk kjærester 2-3 mnd før innbydelsene ble sendt ut, og da blir det bare rart å be de. Jeg sa ifra til venner også, om at har du ikke en seriøs kjæreste som jeg har møtt før bryllupet, får du heller ikke ta med deg noen :P

De ALLER fleste skjønner det, har ei som ble litt snurt.

Skrevet

Teit? Jeg sier bare det jeg mener. Poenget mitt er at jeg ikke ser hvorfor man føler man må invitere folk man ikke har kontakt med i bryllupet sitt.

Det er deres dag, og dere som bestemmer, ikke alle andre. Hva foreldre, søsken, tanter eller naboen synes, er helt irrelevant.

Vel for meg er det ikke irrelevant hva familie og venner sier. Ja det er vårt bryllup, men det er viktig at andre koser seg og ikke har negative følelser også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...