soleia Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 i Norge og Danmark vert den brukt som det, i Sverige er den ein del brukt i begravelsar.
Stina <3 Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Blir brukt i en del begravelser her i Norge også.
Tabitha Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 Akkurat dette har vel med julen/Jesu fødsel å gjøre: Englene sang den først for markens hyrder Skjønt fra sjel til sjel det lød Fred over jorden menneske fryd deg, Oss er en evig frelser født!
Nyttårs barn Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Nei det er det vel egentlig ikke, men vi bruker den som en julesang her hjemme. Det er vel en salme og brukes også i begravelser. Nydelig er den.
☆☆☆ Skrevet 17. april 2012 #7 Skrevet 17. april 2012 Nei, det er en pilgrimssalme (hva nå enn det er). Men den er mest brukt i juletida. Farmor sang forresten "fager er jordi", mye finere...
Tyra79 Skrevet 17. april 2012 #8 Skrevet 17. april 2012 Vi brukte den som salme i bryllupet vårt, og en måned senere i min mors begravelse. Det er en sang jeg i dag knapt kan høre uten å felle en tåre;)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #9 Skrevet 17. april 2012 JA, det er en julesang. "Englene sang den først for markens hyrder" osv. som er sitert over her. Dette viser til juleevangeliet og Jesu fødsel.
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 18. april 2012 #10 Skrevet 18. april 2012 det er opprinnelig en salme. I Norge har den blitt brukt som julesang. Vi brukte den som avslutningssalme etter vielsen vår!
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. april 2012 #11 Skrevet 18. april 2012 Sånn uten at jeg har noen fasit på det så opplever jeg selv at det er en sang brukt en del i forbindelse med jul, men at det er en sang som også fint kan synges og brukes ellers rundt i året. Blir liksom litt rart å synge andre julesanger på våren, men den er ikke en ren julesang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå