Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 hvor gammelt bør barnet være før det reiser alene med fly som tar 1 time pluss må ta flybuss til buss/togstasjon og 2 timer med buss/tog rett etterpå ? vet sas sier et barn på 7 år kan reise alene men når det gjelder å ta buss/tog etterpå ?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 For å reise alene med fly når man er 7år må man leveres på flyplassen av en voksen og hentes av en annen der man flyr til. For å reise alene til og fra flyplassen i tillegg må man være ganske mye eldre. Jeg vil si minst 13-14år, men mulig noen kan reise alene tidligere hvis de er vant til å reise samme strekning sammen med noen.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 (endret) Datteren vår har reist alene med fly siden hun var nesten 6 år gammel (5-års grense hos widerøe (sas)). MEN... Vi følger henne selvfølgelig inn til gaten, og venter på flyplassen til flyet har reist i tilfelle hun skulle slå seg vrang e.l. Hun må også hentes på flyplassen igjen når hun har landet. Jeg trodde grensen for å fly helt alene (altså uten "ekstrahjelp" på flyet) var 12 år, men dette er det fort gjort å sjekke. =) Endret 17. april 2012 av stinen ♀ ♂ ♂
It's all about me Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Jeg er 35 og synes fremdeles det er ekkelt å finne alene fra tog til fly og omvendt hvis jeg ikke er veldig kjent der. Så en på 7 hadde jeg ikke latt gjøre dette alene.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 Det der er jo en ganske komplisert reisevei og kan ikke sammenliknes med å flya alene. Så ville sagt sånn fra 12 år og oppveie kanskje? Kommer jo veldig an på barnet. Mi jente på 6 har flydd alene et års tid, mens sønnen til min venninne på samme alder ikke er der enda. Men det er jo mange faktorer som spiller inn Barnets selvstendighet Barnets evne til å orientere seg Barnets modenhet Og sist men ikke minst må barnet selv ønske å reise alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå