Gå til innhold

Har du endret deg etter at du fikk barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

No tenker jeg ikje på slikt som at man er mer hjemme om kvelden, men andre ting. Jeg merker at jeg er blitt mindre opphengt i bagateller, er liksom ikje Så nøye no lenger. Før MåTTE jeg f eks varme melken til kaffen, klarte ikje drikke en lunken kaffe, no er det helt topp bare det ikje er direkte kaldt :) Pleide også få lettere panikk hvis vi fikk uventet besøk og det så ikje ut i huset. No er det bare å komme inn, så hyggeli å se dåkker, skal bare rydde litt plass i sofaen..Tenker at kommer man uanmeldt så bør man ikje bry seg om litt rot :)

Jeg er faktisk også blitt mer sosial. Er liksom lettere å komme i prat med nye folk med en baby på armen :) Gutten er en "isbryter" uten like!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forandret meg ganske mye. Positive forandringer.

Skrevet

Har forandret meg en del, både positiv og negativt egentlig.

På den negative siden er det gjerne ikke direkte negative ting. Det er sånt som at jeg har blitt mer nervøs og påpasselig, bekymrer meg lett for ting. Vennene mine merker nok at jeg ikke alltid klarer å være 100% tilstede i en samtale, f.eks. hvis vi er på butikken og jeg har barnet med. Må liksom alltid følge med på hva rakkern gjør, han elsker å pille på ting (som de fleste andre toåringer...).

På den positive siden føler jeg at det er flere og større forandringer enn de negative.

Jeg har blitt mer åpen i møte med andre. Har blitt flinkere til å rydde opp etter meg. Mer sosial. Mer trygg på meg selv. Mer tålmodig. Klarer lettere å gi slipp på den "flinke piken" i meg og gi litt f.

Det er det jeg kommer på nå. Ingenting av dette skjedde over natten, naturligvis. Men jeg merker at jeg har hatt en stor utvikling i løpet av de årene jeg har vært mamma. Nå er jeg såpass ung også at noe må sannsynligvis tilskrives naturlig modning også.. ;-)

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg er feitere og liker andre mennesker mindre.

Skrevet

Jeg er feitere og liker andre mennesker mindre.

Hahaha.....forfriskende variant!

Skrevet

DET er jeg og.. mye feitere.. og så skjønner jeg meg ikke på kvinnfolk lengre..

Skrevet

Jeg er slankere (faktisk), drikker ikke en brøkdel av det jeg gjorde før jeg fikk barn, mer opptatt av hva andre synes om meg (særlig som mor), men har samtidig mer selvtillit, kommer lettere i kontakt med fremmede, treffer venner sjeldnere og familien oftere. Vennekretsen har endret seg litt, men vet ikke om det direkte har med barna å gjøre. Blitt flinkere til å kjøre bil! :-)

Skrevet

Ja jeg har klart endret meg en del. Antageligvis både til positivt og negativt.

Jeg er blitt rensligere (var ikke urenslig før, men blitt enda mer på enkelte områder). Også når det kommer til husarbeid.

Jeg liker godt å være hjemme med familien, før måtte det skje noe hele veien. Jeg sover mindre nå, helst om helgene da. Også når barna er borte.

Jeg prioriterer selvfølgelig helt anderledes med økonomi, mat, hva vi finner på i ferier og fridager osv.

Skrevet

Jeg har forandret meg til det værre. Et helvete på sykehuset gjorde at jeg pådro meg en psykisk sykdom, som jeg nå er i ferd med å bli kvitt. Dette preger meg imidlertid litt fremdeles og det er ille å forandre sin personlighet/reaksjonsmønster og se det selv.

Jeg tapte også masse helse forøvrig, noe pga vanskelig svangerskap, men også pga feilbehandling på sykehuset.

Jeg er svært glad i mitt barn, men hadde jeg visst disse tingene på forhånd, hadde jeg avstått fra å få egenfødte barn.

Skrevet

Jepp! Jeg har forandret meg i fht hva som betyr noe for meg. Som singel var det fritidsinteresser, jobb, venner og festing.

Nå er det barn, barn, barn og familieliv ;) vet det er viktig å ikke glemme alt rundt seg selv om man får barn. Men jeg har seriøst ingen lyst til å feste lenger! Orker ikke tanken på å være dårlig på søndag! Da vil jeg gjerne møte noen andre med unger på en lekeplass eller noe. Grille, se ungene kose seg... :D

Er også blitt generelt mer bekymret.

Og mindre redd små kryp! Snuppa er jo super interessert i små kryp for tiden. Så har vent meg litt til dem ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...