Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Uten og ha hatt seksuell omgang?tenker på og bli smittet på noen annen måte?i badestamp ol? Sambo har fått påvist dette,og nekter for og ha vært utro. Noe jeg heller ikke har.
ROFL Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Han kan jo ha siden før han traff deg. Og siden jeg ikke er lege, så kan jeg ikke svare 100% sikkert at det ikke kan skje. MEN..Jeg har både en kamerat og en venninne der ekspartnerne kom med historier om smitte via basseng og do ring.., i begge tilfeller har det etterhvert kommet fram at personen har vært utro.
Pigalopp:-) Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 Nei det smitter ikke uten sex. Har selv avslørt en utro x med dette... Men man kan ha det uten å ha symptomer, så han kan ha hatt det fra før han møtte deg.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Den er seksuelt overførbar. Tror du må spørre mannen på nytt. Var forøvrig en tråd om dette på kvinneguiden for ei stund tilbake.
LilleVilje Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 Det er med clamydia som med graviditet: Det trengs samleie for å få det til. Man kan ikke få det på noen annen måte - ikke i badestamp, ikke ved å sitte på badstusete, ikke ved å sitte på toalettet. Clamydia smitter ved 1 av 5 tilfeller, altså en av fem ganger man har sex, blir man smittet. Det betyr at man kan være uheldig og bli smittet ved et one night stand, men det kan også være nødvendig med 5 samleier før man blir smittet. Det stemmer at man kan gå uten symptomer på det en stund, men det gjelder stort sett for jenter - det er vanligere at gutter får symptomer. Så selvfølgelig kan han ha hatt det før dere møttes, men jeg tror likevel jeg ville vært litt skeptisk her... Dessverre. Det kommer jo også an på hvor lenge dere har vært sammen. Har dere vært sammen noen måneder, kan det godt hende han har hatt det uten symptomer, men hvis det er snakk om år, hadde jeg blitt *enda* mer skeptisk.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Det hender seg at gutter ikke får symptomer heller. Her fikk samboeren bekreftet clamydia 3 år etter at vi ble sammen, siden vi ikke hadde vært fra hverandre fra vi ble sammen til da (ikke spør, det ble bare slik, eneste tidene vi ikke var sammen, var når han hjalp sin familie med noe.) Vi fikk begge behandling da.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #7 Skrevet 17. april 2012 Hvis dere ikke sjekket dere før dere ble sammen, så er det stor sannsynlighet for at han har hatt det før. Har en kompis som ble påvist dette 2 år etter at han hadde sex siste gang, da han sjekket seg før han bega seg ut på nytt forhold. Men ja, det er mer vanlig for jenter. Noe som ikke betyr at det er helt utelukket for menn.
HvittHus Skrevet 17. april 2012 #8 Skrevet 17. april 2012 Hvorfor har han tatt clamydiaprøve nå? Som ledd i en rutinesjekk eller fordi han hadde symptomer som kunne stemme med en infeksjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå