Gå til innhold

Har barna deres egen pc e.l?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc og tenker at det er greit å ha den som min. Men så er det jo det at nå når ikke den gamle virker lenger så "mister" jo barna muligheten til å bruke pc hjemme og det kan de jo ikke.

Og derfor lurer jeg på, enten må de få bruke min allikevel eller så må jeg kjøpe en billig laptop som er til "barnebruk".

Hvordan har dere det hjemme hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har alle familiemedlemmer, store som små, egen pc.

Ville uansett ikke tatt sjansen på at noen skulle ha lånt min laptop med all den informasjonen som ligger der, og faren for at den kan gå i gulvet.

Skrevet

Her har også alle egen pc.

Jeg vil ha kontroll på min egen pc når det gjelder virus, - og som #2 sier - fall. Hvis pcen tilfeldigvis faller i golvet er risikoen stor for at harddisken er fysisk skadet.

Kanskje man puster lettet ut da den starter etterpå, men plutselig kan den dø uten forvarsel en stund etterpå. (timer/dager/mnd)

Kjempeskummelt når man har bilder og andre viktige ting på pcen.

Det koster masse penger å prøve å redde en fysisk ødelagt harddisk. Obas gjør dette, blir fort 10 000 kr, og de klarer kanskje redde 1% av innholdet.

Men ettåringen har selvfølgelig ikke egen pc enda;)

Skrevet

6-åringen har, 3-åringen har ikke.

Skrevet

Ingen av våre på 5 og 7 har egne maskiner, men de får låne en av våre ekstramaskiner innimellom. Jeg ser ingen grunn til at de skal få egen PC før de er 9-10 år gamle. Før det er det veldig liten nytte de har av maskinene.

Skrevet

Våre er 6 og 4 år og har ikke egen data. Det er for tidlig. Det lille de spiller bruker de faren sin lap top.

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

12åringen har egen. De minste bruker min stasjonære som jeg har stående i stua.

Skrevet

8 og 11 åringen har egne pc'er.

4 og 3 åringen har ikke.

Her meldte behovet seg veldig hos eldstemann i fjor, de bruker den mye til skolearbeid samtidig som de fleste vennene han spiller minecraft online og har ville jo gjerne være en del av dette fellesskapet. Da ble det til at begge de to eldste fikk hver sin.

Skrevet

Vår fireåring bruker mye ipad...Så vi har kjøpt to... Er ikke hans, da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...