lykkeliten1 Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Er veldig tidlig ute nå kjenner jeg. Har alllerede tenkt igjennom det med prenensjon etter fødsel. Termin i slutten av mai. Det tok oss nesten 3 år å bli gravide og da med hjelp av rikshospitalet. Tenkte jeg ikke skulle begynne med prevensjon etter fødsel. Skal jo amme, hvis det lar seg gjøre og det er jo også en form for prevensjon. ønsker oss i utgangspunktet 2 barn, men det er selvfølgelig viktig å tenke på ett av gangen. Så gjør verken meg eller økonomien noe om vi skulle bli fort gravide. Bare lurte på deres synspunkter om dette? Har ikke snakket med mannen min konkret om dette, men jeg vet han synes det er ok med 2 barn, men han er også riktignok bestemt på å tenke på ett av gangen og ikke forhaste oss. Synspunkter? Vet ikke hva som er mest "vanlig" der ute jeg.....?
lykkeliten1 Skrevet 17. april 2012 Forfatter #2 Skrevet 17. april 2012 Glemte også å si at jeg er 32 år nå
VinterSol+2 Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 amming er bare prevansjon så lenge du fullammer, babyen er under en viss alder, og du ammer om natten. utover det, så er det mange som vil ha to helt tette. men husk at kroppen skal gjennom en del hormonelle greier i starten av tilværelsen med ny baby, og at det kan ta litt tid før du er klar igjen, både til å ha sex, og å få ny baby. tenk litt gjennom det når baby er født også. fordi du kommer til å føle på en helt ny kjærlighet, og en helt ny tretthet. Husk hvordan formen din var i starten av svangerskapet; du kommer til å være trøttere og dårligere neste gang, men da kan du ikke hvile når det passer deg el, fordi du har en å ta deg av, en som skal løftes osv. Jeg ble selv gravid da eldste var ett år. Og ville hatt 18 mnd mellom mine hvis det hadde gått bra. I stedet fikk vi en litt senere, 2 år og 2 mnd etter førstemann. Det var i grunn bra tett det også. Det er noe med å nyte tilværelsen som mamma, for den første tida med førstemann, den får du bare en eneste gang. Det sagt; mine to har uendelig stor glede av hverandre, og jeg angrer ikke på dem. Men ikke bestem deg bastant for noe som helst før bebisen er født, nyt noen uker, kom deg til hektene igjen... og så kan dere jo se på formen da
lille-line Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 For meg var det ikke aktuelt å satse på fullamming(fordi det ikke er helt sikkert-å jeg sleit en del med ammingen) som prevensjon den første tiden,fordi jeg ville se hvordan det var å ha en-før jeg bestemte meg for noen ny.... så jeg fikk satt inn kobberspiral- noe som fungerte utmerket for min del! -litt ubehagelig å sette inn, men ikke vondt-eneste for min del var at jeg blødde litt mer enn før-men det gjore ingenting så lenge jeg slapp alle hormonene ved andre prevensjoner.....så fjernet jeg den når vår gutt var 1,5 år.. nå når nr 2 kommer i juni/juli, kommer jeg til å få satt inn kobberspiral igjen-uten tvil!
lykkeliten1 Skrevet 18. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2012 Takk for svarene. Gode og gjennomtenkte erfaringer. Skal ta de med meg, så får vi se. Selvom det var vanskelig å bli gravid denne gang, er det jo slettes ikke sikkert at det er det denne gangen. Så vi får ta det opp til vurdering etter noen uker etter at nøste har kommet til verden.
Igangpånr2 Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Amming sørger i mange tilfeller at livmoren ligger i 'dvale', men er ingen form for sikker prevansjon. Finnes alt for mange levende bevis. Men hvis dere syns det er grit med to tette, er det jo bare å la det gå som det går. Jeg selv hadde ikke turt å satse på det, da jeg absolutt trengte alt overskuddet til nummer en i en god stund. Er ikke før nylig jeg har begynt å tenke på nummer to, og nå har førstemann fylt to år. Jeg er også i din alder, men trengte ikke hjelp med nummer en. mange ting å tenke på, men Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå