Gå til innhold

Barnehageplass... Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tilbud 1/barnehagen vi har på førsteplass. Bare størstemann får plass, så da må minstemann gå i annen barnehage. Vi har i utgangspunktet ikke vært interessert i andre barnehager for der er det ingen/få barn på alder med størstemann, men nå må vi revurdere dette.

Positivt: 4-5 barn på deres alder, gåavstand fra huset vårt.

Tilbud 2: I barnehage hvor det er ingen på størstemann sin alder, 1 på minstemann. Barnehagen til bestemor.

Tilbud 3: I barnehage hvor det er 1 på størstemann sin alder, uvisst minstemann, men veldig få eller ingen.

Eller ha størstmann på tilbud 1 og minstemann i bestemor sin barnehage(til det blir plass i samme barnehage som størstemann)

Negativt: 2 barnehager å kjøre til.....

Det viktigste for oss er at størstemann blir kjent med de han skal begynne på skole med om 2 år, men så har vi plutselig to barnehager å forholde oss til, kjøring etc etc... Vi er veldig rådville akkurat nå, ikke vet jeg om jeg klarte å gjøre meg forstått heller.. det koker i hodet mitt nå!!!

Veldig vanskelig avgjørelse å ta, så jeg trenger noen flere synspunkter så jeg kanskje klarer å finne ut hva vi vil gjøre......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde latt størsten begynne i førstevalget og stått på ventelisten med minsten og satset på søskenprioritering ved neste opptak om han ikke har fått plass tidligere.

Gjest peacock
Skrevet

Ville sendt storebror til 1. prioriteten og minstemann til 2 prioriteten. Når de så har begynt søker dere overflytting for minstemann til storebror sin barnehage. Blir dobbeltkjøring i en periode, ja, men virker som om fordelerne oppveier for ulempene.

:-)

Skrevet

takk for svar, det er i de baner vi tenker mest... men så var det det med å kjøre i to barnehager da... hvis det viser seg at vi ikke får begge inn dit.. samtidig er det viktig at de blir kjent med barna når vi flytter dit, og det er jo som du ser ikke så mange barn og ta av, så vil jo selvfølgelig ha de dit det er flest barn... Huff...

Skrevet

Er du helt sikker på at du har fått alle disse tilbudene? Som regel får man bare ett tilbud for hvert barn. De andre plassene blir besatt av andre barn.

Ellers så hadde jeg tatt jobben med å la største få gå sammen med jevnaldrende og søkt minste inn der.

Skrevet

ja, er helt sikker. vi har i 4 tilbud, for de andre barnehagene fylles det ikke opp med plasser, mens i denne sentrale barnehagen med flest barn kampes det om plasser, selvfølgelig... og minstemann får ikke plass pga at det er så mange barn på hans alder som har søsken der fra før, og blir dermed prioritert... Tror vi nesten har bestemt oss på å la størstemann få gå i den plassen med flest barn på hans alder.. takk for deres synspunkter, ser ut som vi tenker likt iallefall... skal svare innen imorgen, så da får vi se hva som skjer iløpet av natten :) godt å ha dinbaby noen ganger, spesielt når jeg plutselig ikke hadde noen å diskutere med akkurat idag, når jeg trengte det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...