Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Ei venninne av meg har fått for seg at hun ønsker seg et kjæledyr som er ulovlig. Det er jo ulovlig blant annet pga faren for salmonella. Jeg er egenlig ganske så i mot dette, nettopp pga salmonella, men også fordi det ikke bare er å reise til veterinæren om dyret blir syk. Det kan da ikke være for dyrets beste? Så jeg spurte hva hun skulle gjøre hvis den ble syk og om hun hadde tenkt på at den smitter salmonella. Og nå tror jeg hun ble sur... Hva hadde dere gjort? Sagt hva dere mente eller tenkt at det ikke hadde noe med dere å gjøre?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Sagt hva jeg mente. Man skal ikke få seg dyr bare fordi man synes det er kult selv, man skal vite hva man gjør og at man kan sørge skikkelig for dyret. Noe annet er idioti.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 Hvis det er reptiler du mener, så går det helt greit å få veterinærhjelp til dem, i alle fall i byene. Forbudet mot krypdyr er nokså uforstålelig så lenge det bare er Norge som har forbud mot dette.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Ikke stikke nesa di i ting du har noe med!!!
Gjest Mentha & Junior Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 Enig med Lilleva. Noe av det viktigste med å få seg dyr er at man skal kunne sørge skikkelig for det. Hvis man ikke engang kan ta det til veterinær om det blir sykt, hva skal man gjøre da? La det ligge og lide i en krok? Dessuten er Norge (enn så lenge) relativt fritt for salmonella, og tilfeller av salmonella hos husdyr slås hardt ned på med avliving og desinfisering. Jeg hadde ikke støttet opp om dyr som er en salmonellarisiko, i tillegg til å være ulovlig å importere. Og jeg hadde sagt min mening. Så får folk heller bli snurt, om de insisterer på å bryte lover og regler for å få det som de vil.
b77h Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Så bra du sa din mening! Det ville jeg også gjort - feigt å bare tie stille! Jeg ønsker ikke å ha venner som ikke har egne meninger og som jeg ikke kan diskutere med (på et vennskaplig nivå, dog).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå