Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #1 Skrevet 17. april 2012 Barnets far nekter å ta bidraget via nav og vil ikke øke dette. Han betaler nå 1500 via en muntlig ordning siden han ikke hadde jobb osv (kun svart inntekt gitt). Men nå som han har en årslønn på 400 000 skal jo dette endres. Men hans unskyldning er: hans nye kone har ikke mer enn 10% stilling, hun sluttet i den forrige jobben fordi hun ikke likte seg der. Og da må han forsørge henne og deres felles barn. Men det er da vel ikke noe vårt felles barn skal indirekte betale for? Alt dette fordi hun ikke kan jobbe annet enn med det hun "liker".
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 17. april 2012 #2 Skrevet 17. april 2012 Kan du kalle inn bf til tvungen mekling da? Nei, det er ikke rimelig at ditt barn skal lide fordi nye kona ikke likte jobben hun hadde.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #3 Skrevet 17. april 2012 Du og far skal betale for dere barn. Far og stemor skal betale for det barnet de har sammen. Far skal med andre ord forsørge alle sine barn, sammen med barnas mødre.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #4 Skrevet 17. april 2012 Vi har vært på tvungen mekling, dvs far møtte ikke opp. Uansett setter han den nye familien fremst. De har begge sagt rett ut at de forventer at jeg tar hensyn til deres familie. Men kan jeg be nav regne ut og kreve inn selv om han ikke vil betale avgiften for innkrevingen engang? HI
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #5 Skrevet 17. april 2012 Du bare kontakter nav og de ordner det. Du trenger ikke hans godkjennelse for å forandre avtalen. Ikke heng deg opp i dumme og usakelige kommentarer fra han. Man bruker for mye energi på slikt tull.....snakker av erfaring.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #7 Skrevet 17. april 2012 hele poenget med at nav har en bidragsordning er jo at man skal få bidrag fra idiotforeldre som ikke selv gidder å betale det de skal. du trenger ikke hans samtykke for å kreve bidrag igjennom nav.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. april 2012 #8 Skrevet 17. april 2012 Nav fikser det, bare gi dem beskjed om dette. De innhenter inntektsopplysninger fra ham, og så regulerer de bidraget utifra det. Fint lite han kan gjøre med det.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #9 Skrevet 17. april 2012 Er bare å kjøre på å kreve bidrag gjennom NAV. Dersom han slår seg vrang får du vel forskuddsbidrag, men jeg tror det er slik at da blir han skyldig til NAV, og må etterbetale osv. Så synd for han om han ikke orker å betale for seg...
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #10 Skrevet 17. april 2012 Dette fikser Nav vet du. Du trenger ikke å forholde deg til BF på noen måte når det gjelder bidrag. Nav krever inn både bidrag og gebyr!
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. april 2012 #11 Skrevet 17. april 2012 Vi hadde privat avtale. Når jeg ville øke denne satsen en gang fikk han valget mellom å bli enige eller at jeg kontaktet nav og ba dem om hjelp. Han tjente på å inngå en ny, høyere avtale og det gjorde vi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå