Gå til innhold

MrsMilla :) og andre som skal igangsettes (ikke pga overtid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

maks 2o dager her.

15! Da er det igangsettelse ! :-)

Bare lurer på hvorfor du skal settes igang? og hvor langt du er på vei da?? forsøker bare å lære litt om helsevesenet og hvordan det fungerer. De nekter å sette meg i gang på tross av underernæring, tarmslyng, lite barn, lymfeødem og snart oppsprekt ben som gjør at jeg ikke klarer å gå, jernanemi og en rekke andre ting, så jeg forsøker å samle litt fakta :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal ikke settes igang denne gangen, men forrige gang ble jeg satt i gang en uke før termin pga:

- lite barn (estimert til 2500-2600g - han var 2630)

- lite fostervann

(kombinasjonen av dette gjorde at jeg ble satt igang)

har lest litt fra deg og syns det er merkelig at de ikke vil! er det pga fare for deg?

en igangsatt fødsel kan ofte være tøffere, og det er oftere komplikasjoner som medfølger (selv om min gikk knirkefritt), så det er det eneste argumentet jeg ser til hvorfor de ikke vil sette igang.

min erfaring er dessuten at dette varierer fra sykehus til sykehus - og lege til lege... dessverre.

Skrevet

jeg må ha planlagt keisersnitt... de vil ikke sette igang fordi de mener ungen må på respirator grunnet str sin og fordi den er prematur (selv om jeg er 36+3) at nesten alle barn født før uke 39 fullgåtte forløst med ks må i respirator fordi de ikke har fått modningen viav riene som en fødsel gir....

Skrevet

maks 2o dager her.

Bare lurer på hvorfor du skal settes igang? og hvor langt du er på vei da?? forsøker bare å lære litt om helsevesenet og hvordan det fungerer. De nekter å sette meg i gang på tross av underernæring, tarmslyng, lite barn, lymfeødem og snart oppsprekt ben som gjør at jeg ikke klarer å gå, jernanemi og en rekke andre ting, så jeg forsøker å samle litt fakta :)

Jeg har termin 8 mai :-)

I mitt tilfelle er det en kombinasjon av multiallergier (mai er en grusom måned for meg med mye pustevansker), astma, store barn og en traumatisk førstefødsel. Går til samtale med jordmor grunnet fødslesangst etter denne.

Jeg hadde tangfødsel uten smertestillende (allergisk mot så mye......) med totalruptur og utslitt barn første gang. De løp på operasjon med meg etterpå, og jeg var vel på operasjon i en rundt fire-fem timer omtrentlig.

I tillegg har jeg elendige svangerskap, totalt sykemeldt siden uke 9 og elendig form.

Så legen har vurdert det slik for å unngå stor risiko for komplikasjoner og keisersnitt.

Akkurat i uke 39 vil barnet være mer enn stort nok, men ikke for stort, og sannsynligvis vil formen enda kanskje holde bra nok forhåpentligvis. Vurderes ukentlig for sikkerhets skyld.

Jeg skal føde ved st.olavs i Trondheim forresten.

Skrevet

maks 2o dager her.

Har forresten veldig lite erfaring med små barn siden mine blir så store - har sikkert motsatte "problem" som du tipper jeg :-)

Kanskje du kan gjøre motsatt av hva jeg gjør haha? Typisk spise masse kaker for å feite opp babyen :-)

Fra spøk til alvor, håper det ordner seg for deg! Lykke til så mye!

Skrevet

Jeg blir satt igang i uke 37/ 38 pga svangerskapskløe med forhøyede leververdier/ gallesyreverdier (kolestas). Etter uke 38/39 er det en liten fare for foster død, og de tar ingen sjanser. Heldigvis!

Skrevet

Hei,

Jeg skal settes igang 13 dager før terminen. Ikke pga stor barn heller.

Men fordi jeg sliter med fødselsangst og dødsangts pga en traumatisk fødsel. Ikke en traumatisk fødsel i følge JM men for meg. så jeg har fått invilget "kjent jordmor" å da er det letter å planlegge fødselen for at jeg skal få kjent jordmor på fødselen min.

Skrevet

Jeg blir og satt i gang, men jeg venter tvillinger som deler morkake, og da vil de ha de ut i uke 36-37

Skrevet

Jeg blir satt igang før tiden (ikke fått dato enda) pga stort barn, fikk stort barn sist som satt fast med skuldrene slik at det ble ganske dramatisk.

Skrevet

Det virker helt horribelt at du ikke blir satt i gang til tross for alle helseproblemene dine!!!

Jeg blei satt igang da jeg ventet min første. 15dager før termin.

Grunnen: Barnet var lite. Estimert til 2,5kg. Fødselslegen mente han ville ha det bedre på utsiden siden de ikke klarte å finne ut av hvorfor han ikke var/ble større. Han veide 2,6kg da han kom ut etter en fantastisk fødsel. Trengte ingen hjelp av noe slag. han var bare liten;)

Jeg fikk i tillegg tilbud om å bli satt igang da jeg ventet min andre!! Til tross for at barnet var estimert som normalvektig ved termin. (2,5-4,5 anses som normalt. HUn var 2,9kg) Så her jeg føder trenger man ikke store grunnene for å settes igang. Jeg takket pent nei til induksjonen denne gangen da jeg ville så gjerne komme i gang av meg selv. Fikk "kjøpe" meg ei uke mot 2kontroller og så en evnt induksjon uken etter. Fødte dagen etter jeg fikk tilbudet så jeg fikk det som jeg ville ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...