Gå til innhold

Hva spiser du til frokost, og når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det før du blir sulten igjen?

Tester en periode å droppe melk fra kosten da jeg mistenker dette gir meg mageproblemer. Pleier alltid spise kornblanding med melk som holder meg mett fra 07.00-11-00 ca.

Nå sopiser jeg to grove brødskiver med varierende pålegg, men er sulten igjen etter 2,5 t... Slitsomt.

Så jeg trenger tips. Eller kanskje jeg bare er unormal...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelaget knekkebrød med masse korn, frø og kjerner holder deg mett lenge. Og er kjempeenkelt å lage også :)

Skrevet

Spiser 2-3 brødskriver, te og kanskje litt frukt i 07-tiden. Det holder frem til lunsj 11:30

Skrevet

Trodde liksom at kornblandin var en mindre kaloririk frokost enn brød, men kanskje ikke...

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Trodde liksom at kornblandin var en mindre kaloririk frokost enn brød, men kanskje ikke...

Brød er ofte mye luft og hvetemel (evt annet lyst mel), og ingen av de tingene er spesielt næringsrike.

Jeg vil anbefale deg å bake brød selv, HI, (ikke sånne ferdigpakker) og ha i masse nøtter, frø ol. Evt kjøpe sånt "mursteinsbrød", de grove rugbrødene. De er veldig mettende og sitter lenge i. Og husk å drikke masse vann.

Alternativt kan du lage havregrøt med vann, og ha i nøtter, frø og bær :) Nammenam frokost det, og tar ca 5 min å lage :)

Skrevet

Er ganske kjedelig i matveien så blir 2-3 grove skiver med enten, leverpostei, ost og paprika eller servelat og en kopp kaffi til frokosten :) Nå når jeg går gravid blir jeg sulten fort etter 2-3 timer igjenn og tar meg gjerne to skiver til før middagen... Skal vurdere andre løsninger etter amming er ferdig og vekten skal VEKK :)

Skrevet

Du kan prøve kornblanding med rismelk da, eller havremelk :) Jeg pleier å hive i meg havregryn m rismelk med en gang jeg står opp, for å ikke kaste opp..

En smoothie med fett og proteiner i vil nok holde deg mett lenge!

Skrevet

2 grove skiver med hvitost når jeg skal på jobb. Da "må" jeg ta meg en frukt etter ca. 4 timer (fortsatt 2 timer til lunsj). Når jeg er hjemme spiser jeg egg på skivene, da er jeg mett 4-5 timer.

Skrevet

Jeg spiser 2 skiver kl.9. Da spiser jeg igjen kl.11.30. Kjenner jeg er sulten, men hadde klart å vente noe lenger. Har du prøvd å drikke litt mer mellom måltidene?

Dette er i ukedagene når jeg jobber. I helgene når frokosten er senere holder jeg meg gjerne lenger før neste måltid, men spiser alltid egg i helgene da :)

Skrevet

Ei brødskive med typisk skinke og hvitost, et glass tranebærjus og kaffe om morgenen rett etter jeg har stått opp. Etter ca. 3 timer nytt måltid, gjerne frokostblanding med rismelk eller knekkebrød + appelsinjus.

Spiser ca hver 3 time, det er helt topp.

Skrevet

Er du sulten etter ca 2 1/2 time, så ta et lite mellommåltid :) Frukt, knekkebrød med magert pålegg etc. Spise hver tredje time er jo bra om du klarer det :)

Selv spiser jeg frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag, mellommåltid, kvelds...

Skrevet

Hvor lang tid tar det før du blir sulten igjen?

Tester en periode å droppe melk fra kosten da jeg mistenker dette gir meg mageproblemer. Pleier alltid spise kornblanding med melk som holder meg mett fra 07.00-11-00 ca.

Nå sopiser jeg to grove brødskiver med varierende pålegg, men er sulten igjen etter 2,5 t... Slitsomt.

Så jeg trenger tips. Eller kanskje jeg bare er unormal...

Ofte en banan, vann og kaffe på farta ut døra.. 7-tiden. ikke lunsj før ca 11.30 da. Eller en brødskive. Eller kjøpe noe på skolen i ni tiden, typ en baguett eller noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...