Gå til innhold

Skal begynne å studere til høsten, men seks år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden samboeren har begynt å studere igjen må jeg ta det på deltid, orker ikke å ha så dårlig råd som vi ville fått om begge skulle studert på heltid. (samboeren har to år igjen). Jeg tenker å jobbe ca 80 % ved siden av studier, det burde vel gå fint? Jeg har studert innen samme felt tidligere, men har ungen bachelor, noe jeg ønsker nå. Jeg jobber også innen det jeg skal studere, derfor går nok studiene litt lettere enn om jeg ikke hadde kunnet noenting om det.

Men jeg blir dessverre litt demotivert når jeg tenker på at det er seks år! Det er så lenge, jeg er jo søren meg nesten 35 når jeg er ferdig!! Angrer på at jeg ikke tok den graden jeg ville ha for flere år siden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk positivt!!

Livet er det som skjer mens du er på vei til et mål hehe..

Tenk så spennende å få møte nye mennesker, lære nytt, vokse mentalt og få nye impulser!

Mor mi hadde ingen utdannelse da hun var 30 og startet sykepleieskolen da. Nå er hun i innspurten av doktorgraden sin - og jeg er overbevist om at hun ikke hadde vært i nærheten så ung til sinns, sprek og lykkelig om hun ikke hadde startet å studere når hun gjorde, men bare latt det være. Hun syntes det var så spennende med å lære nye ting og utvikle seg at hun har sørget for faglig påfyll med gjevne mellomrom, og kastet seg på den der doktoravhandlingen plutselig for noen år siden fordi det var spennende :-)

Selv planlegger jeg master på deltid sånn omtrentlig om en fire års tid når barna har blitt i litt grei alder, det kommer til å ta fire år :-) Tenker da å jobbe 100% ved siden av. Gleder meg allerede!

Lykke til!

Gjest peacock
Skrevet

Men kan du ikke studere full tid når samboeren din er ferdig? Da er du ferdig om fire år fremfor 6 :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...