Gå til innhold

Pengegave i konfirmsjon, hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gi penger i konfirmasjonsgave til min niese som jeg også er fadder til.. Hvor mye er egentlig vanlig å gi? Har ikke vært i konfirmasjon på mange år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns eg huska eg fikk 1000 kr fra eine onkelen min som var fadder, og 800 kr fra en anna onkel som var fadder da eg blei konfirmert. Det er 9 år siden no. Bruka å være veldig individuelt, men trur eg hadde gidd rundt 1500 kr siden en er fadder i tillegg!

Skrevet

Hadde ikke gitt noe mer om jeg var fadder i tilegg til tante. Ville uansett gitt etter lommeboka. Det jeg har råd til. Er jo ikke meningen at jeg ikke skal ha råd til slat i maten heller fordi jeg gir for mye i gave. Folk er i forskjellige økonomiske situasjoner, så man må gi deretter. Har du råd til det så er 1000 - 1500 mer enn nok. Har du ikke råd til så mye så er 700 - 800 også nok...

Skrevet

Vi i familien min har lagt oss på 1000kr om en ikke er fadder, og 1500kr om en er fadder. =) Jeg bruker å kjøpe en gave, og legger resten av pengene i tillegg. =)

Skrevet

Dette lirer jeg også på. Får en reise i tillegg på nr 1500 så ser for meg at det kan bli en dyr konfirmasjon... Men men bare et år til neste gang ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...