Gå til innhold

Har dere sett mye på rettsaken om A.B.B??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine besteforeldre har visstnok sett på siden sendingene startet i går morges, bestefar mener denne mannen må få celle under jorden så han får med seg så lite som mulig når dommen har falt.

Fy faen for en kvalm og grusom mann:((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hjemme syk og har sittet klistret til skjermen.. Så har sett mye..

Jeg synes det virker som om retten/domstolen takler denne utfordringen fint, og at han behandles akkurat som en annen kriminell..alt gjøres formelt riktig! På den måten får vi vist ABB og alle som sympatiserer med han at systemet fungerer, og at slike handlinger ikke 'vipper noen av pinnen'

Jeg håper selvfølgelig han får streng straff.. Men jeg håper han dømmes som tilregnelig, all den tid vi som samfunn ikke er tjent med å sette denne mannen i båsen 'psykisk syk' og dermed løser utfordringen med at folk blant oss har slike holdninger låses inne på institusjoner..(Puh.. Lang setning)

Vi må innse at disse menneskene finnes, og forholde oss til det på en ordentlig måte slik at vi kan kjempe imot

Skrevet

Jeg har ikke sett noe om saken på tv eller nett tv.

Skrevet

Ja, jeg følger ganske tett med på nyheter og på vg.no etc.

Leser en god del om den på nettet.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Jeg orker rett og slett ikke å følge med på alt. Ser overskrifter og skumleser litt om rettssaken, men det blir for mye og for nært føler jeg.

Hadde en periode hvor jeg var helt på bølgelengde med Stoltenberg og alle som sa at vi må bekjempe terror med kjærlighet og støtte, men kjenner at jo mer jeg leser om denne mannen så heller jeg mot et ønske om at han behandles og straffes, som den landssvikeren han er, på linje med Quisling og Rinnan. Så derfor holder jeg meg heller litt i bakgrunnen av denne saken, så ikke dagene mine bliir gjennomsyret av sinne og hat mot denne mannen. For den seieren fortjener han ikke.

Skrevet

Er hjemme med 7 mnd gammel baby og blir mye tvtitting når baby sover, for å følge med. Jeg føler ingenting for denne mannen. Ikke kjærlighat, intet hat. Har er luft for meg, og uansett om jeg prøver, så klarer jeg ikke legge energi inn til han. Det er for fjernt. Men jeg håper han får livstid på cella. Men så ble en venn av meg skutt og drept på utøya. Kjente 7 av de som var på utøya. 3 kom hjem med livet i behold.

Skrevet

Er hjemme og sykemeldt, synes det er plagsomt at man ikke kan lese en eneste nettavis uten at det er tusen oppslag ant rettssaken.

Jeg ville gjerne høre hans forklaring i sin helhet på tv, men den har jo blitt sensurert..

Kjenner at hele mediesirkuset bryr meg midt i smørøyet, litt kaldt og ufølsomt ja, men jeg er verken sint eller sjokkert.

Synes det er tøvete å bruke så mye penger på en rettsak som er "unødvendig"!

Skrevet

Ja, følger ganske nøye med.

Skrevet

Er hjemme i permisjon, men valgt å bare se litt i hovedtrekk. I dag har jeg latt helt være. De detaljene er jeg ikke nødt å vite om. Det går ikke an å få de ugjort. Derfor trenger jeg ikke flere bilder på netthinnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...