Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Har vært sykmeldt en stund pga fysisk skade, men jeg blir ikke bedre til tross for utallige behandlinger. Jeg har gått på autopilot på reserven i flere år og nå har jeg gått på en skikkelig smell. Er tungt depimert, og har ikke energi til å gjøre halvparten av det jeg gjord før og verker i hele kroppen. Frykter jeg blir sykmeldt i mange mnd til og jeg vet at sjefen sitter og venter på telefon i morgen etter legebesøket og håper at jeg kommer tilbake. Skal jeg være ærlig med han eller skal jeg prøve å spille på den fysiske skaden? Jeg tenker at det kan jo straffe seg når jeg skal søke nye jobber senere. Det er vel ikke så mange som vil ansette en som har vært utbrent..
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Jeg ville IKKE fortalt at jeg var utbrent. Eller... Jeg fortalte faktisk sjefen min at jeg er utbrent, det var sabla dumt! Sjefen min har tydeligvis ingen forutsetninger for å skjønne hva utbrent er og hvordan det påvirker meg og min funksjonsevne, h*n tror man behandler det omtrent som et benbrudd. H*n har ingen forståelse for at jeg ikke bare kan sove litt lengre ei helg, og skjønner ikke at jeg blir sykemeldt igjen etter å ha vært tilbake på jobb i et par mnd. Utbrent er visst en "bare" sak - alle blir visstnok slitne
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 Jeg gikk på en real smell (veggen) samtidig som jeg ble gravid. Ble sykemeldt pga bekkenplager, men den egentlige grunnen (som jeg ikke engang fortalte legen om) var utbrenthet og depresjon pga dette. Jobber i et meget konkurransepreget miljø og kan aldri fortelle sjefen at jeg er/har vært utbrent. Hvis jeg skal innrømme det kan jeg like gjerne levere inn oppsigelse samtidig, det er mange som står i kø for å overta min stilling. Sliter big time nå for permisjonen er snart over og må tilbake på jobb i juni
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Jeg har også fortalt det, og skulle ikke gjort det. Jeg ble motarbeidet etterpå og sitter nå uten jobb.
Benkit Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Kommer litt ann på hvilken jobb du har og hvilket forhold du har til sjefen. Jeg er selv eier og daglig leder i større bedrift og når det kommer til sykemeldinger setter jeg enormt stor pris på åpenhet. Da har vi de beste forutsetninger for å tilrettelegge best mulig. Har hatt et par ansatte som er sykemeldt til stadighet.. Skyller på influensa og andre fysiske ting. Sannheten er at jeg lenge har skjønt at her ligger det mer bak. Jeg har dog ingen rett til å ta dette opp, men det ble etterhvert et irritasjonsmoment for andre ansatte som følte unnskyldningene var dårlig... Til slutt valgte denne ansatte å være åpen om den egentlige grunnen til sykemeldingene og alt ble mye bedre!!! Vi har nå en åpen dialog og kan være i forkant av problemene! Men som sagt kommer det litt ann på deres forhold og om du tror dette er noe som kan prege deg over lang tid.. Da ville jeg( fra en leders ståsted) anbefale deg å være ærlig!! God bedring:)
Fruen i huset Skrevet 17. april 2012 #6 Skrevet 17. april 2012 Jeg hadde aldri fortalt det igjen. Har aldri følt meg så uglesett i hele mitt liv. Skjønte at verken sjefen eller de andre i høye stillinger på jobben trodde et sekund på meg og mente at det bare var å ta seg sammen.. Husker jeg skulle ønske jeg hadde brekt begge beina istedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå