Gå til innhold

Lavkarbo?

Tussi skalblimamma <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om det er rette plassen å starte et slikt emne, men jeg prøver likevel ;)

Er ganske ny i denne lavkarbo verden, så det hadde vært flott å følge andre som er nybegynnere, eller veldig erfaren?? Jeg blir så rådvill når jeg leser på nett, for det er jo forskjellige synspunkter på alt -.-

Sååå, er det noen som vil dele litt hvordan en lavkarbo hverdag er?? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt supert :) vi er ikke hysteriske, men ligger unna pasta,brød,potet,ris og sukker. Spiser ikke mye fett, men redusert inntak av raske karbohydrater. Går sakte,men sikkert ned i vekt :) spiser mye fisk, salater og grønnsaker. Finnes mye godt man kan lage når man har endret kostholdet til lavkarbo... Men man må endre kostholdet for at man ikke skal fly opp igjennom vekt. Viktig å lage god lunsj å ta med hjemmefra til jobb/skole :)

Skrevet

Skjønner :) Men jeg er så redd for å bli lei... Vi har alltid vært noen lathanser på kjøkkenet.. :P Enkle potetmiddager, grandoisa og gryter! Hehe..

Er jo veldig glad i brødskive jeg da, så driver å tester ut div lavkarbobrød.. Har du noen erfaring med et godt et?? :)

Skrevet

Da er det vært og gå inn her http://www.lavkarbogjortenkelt.net/

Masse godt og lage. Jeg er også av den enkle sorten, men dette funka på meg i fjor våres. Gikk ned 15 kg i løpet av våren/sommeren, så ble jeg gravid :-). Har nå hatt lang pause, men kjører på igjen etter sommern. Var sååå mye godt :-)

Skrevet

Der var det mye enkelt ja!! Det liker jeg! :)

Kan vel ikke si at jeg er kjempe overvektig da. Er 165 og 78 kg. Men NÅ har jeg virkelig som mÅl Å komme meg ned til 65 kg! Etter x antall pergo kurer, og ett prøverørsuttak med tre egginnsett uten hell, er det rett og slett nok!

Men jeg tror ikke jeg gidder Å telle hvor mye karbs jeg har i meg i løpet av en dag.. Gjør dere det?

Skrevet

Lite gode lavkarbobrød:/ føler at etter en stund begynner de å vokse i munnen.... :/ fedon har et brød med færre karbohydrater som er helt greit å spise... (kjøpt på rema1000). Vi teller ikke karb. Har vi lyst på pasta en dag,så spiser vi det :) jeg er heller ikke noe særlig overvektig, men vi skal i gang med ivf forsøk etter flere år med prøving... Godt å få av noen kilo før man evt. blir gravid :)

Skrevet

Jeg er heller ikke fanatisk, og syns noen ganger det kan være vansekelig å følge opp denne lavkarbomaten. Men jeg har redusert betraktelig på inntak av raske karbohydrater. Spiser fortsatt brød, poteter, ris og pasta sånn innimellom, men mye mindre enn før. Jeg har valgt å legge om til mer og mer lavkarbokosthold pga helsa da, ikke nødvendigvis for å gå ned i vekt. Jeg merker at helse er mye bedre når kroppen slipper å få i seg alt dette sukkeret (for karbohydrater er jo sukker i en eller annen form).

Skrevet

det brødet jeg lagde her om dagen, var ikke så verst altså! Men så liker jeg frøbrød å da.. ;) Synes det smaker helt spesielt.. Gåttj ja!

Skrevet

Jeg er heller ikke så ille lenger. 164 og nå 77, men var på 90 i fjor vinter. Og føler det var lavkarbo og det man får i seg av riktig mat der som hjalp meg. Myyye mindre sukker, jeg er vanligvis ei godtemums, men mistet liksom helt suget :-). Jeg startet hele lavkarbogreiene med en ekstremkur i 14 dager først, veldig uvant og "sprakk"endel. Men etter en stund prøvde jeg meg igjen og da var jeg mer motivert :-). Når jeg så kiloene raste av så gikk jeg gradvis over til "vanlig" mat, men holdt meg unna det aller værste og var ekstra flink de dagene jeg følte det passet seg sånn. Når jeg gikk på ekstremkurene så kjøpte jeg mat på Skjedsmokorset helt i starten, det hjalp meg med og lære meg hvor mye og hva man kunne lage :-). De har også veldig godt brød, mye og velge i. Var enkelte ting som ikke fristet, men da ble det kun den gangen og jeg valgte heller noe av det jeg likte neste gang. Fikk prøvd meg mye frem ved og sette sammen menyer fra uke til uke. Jeg var ihvertfall veldig fornøyd med hvordan jeg lærte meg og tenke mat på en ny måte. Jeg har ALDRI vært noe fan av kurer og slanking, etter at mamma har masa i alle år og selv gått på det ene etter det andre var jeg totalt imot alt til slutt :-/. Helt til jeg gikk løs på dette. At vekta bikka 90 skremte meg litt, ville ikke opp mot og over 100 liksom. Og jeg klarte det :-). Nå er jeg gravid i uke 31 og 77 kg, egentlig veldig fornøyd :-). Koser meg med snop og brus :-P

Skrevet

Åh, du har jo vært kjempeflink da!!! :) Jeg spiste lett-is(vanilje) med varmet sjokolade(mørk 70%) og fløte ista, jeg fikk rÅ dÅrlig samvittighet, sÅ jeg satte meg pÅ sykkelen, og gikk tur en time etterpÅ! Dritt altsÅ.. :P

Skrevet

Her inne startet hele greia for meg. http://www.spisdegslank.no/ Absolutt vært kronene, og er ikke så dyrt når man tenker på at man ikke skal spise annet, og man sparer (ihvertfall jeg) MYYE penger på og ikke kjøpe brus, godterier, osv :-). Jeg hadde to hjemme som skulle ha middag. Ihvertfall guttungen på 4 måtte jo ha vanlig mat. Men funka bra, faren lagde seg stortsett middag selv etter jobb om ikke det jeg hadde planlagt til guttungen fristet. Gikk på det bare innimellom, med 14 dagers økter. Etterhvert lærte jeg meg bedre oppskrifter selv og kunne spise ganske normalt :-). Dette er Ketosekur, men absolutt ikke det de snakker om i media med alt fettet og smøret. Helt "vanlig" mat som er sunnere og mye mindre porsjoner daglig enn hva jeg var vant med. Men gikk bedre etterhvert :-P. Viktig og merke seg at man ikke skal gå på Ketosekur lenge om gangen, men det er virkelig en pangstart for og få opp forbrenningen :-)

Skrevet

Tusen takk for at du deler med meg :) Skal holde meg litt mer unna fløten, melka og rømmen en stund da... Så jeg får litt mer pangstart!! ;)

Skrevet

Det er ikke alle som passer til å gå på lavkarbo. Jeg blir uvel,svimmel og får lite energi av å ikke få i meg nok karbohydrater. Selv om jeg spiser fisk, salat o.l

Treningsøkten min på tredemølla blir også dårligere. sikkert bra for mange men ikke for meg ;)

Skrevet

Må ærlig innrømme at jeg har ikke vært i toppform etter at jeg begynte nei, men har jo ikke holdt på en uke en gang så! :) Tiden vil vise!!

Skrevet

Må ærlig innrømme at jeg har ikke vært i toppform etter at jeg begynte nei, men har jo ikke holdt på en uke en gang så! :) Tiden vil vise!!

Det er fordi kroppen trenger tid til å venne seg til det nye kostholdet. Man kan føle seg uvel, som en slags abstinens, når kroppen "kvitter" seg med sukkeret og omstiller seg på annen mat.

Skrevet

Jeg sleit mye den første uka, mye vondt i hodet. Svimmel og slapp, men hadde fått høre det var normalt, Så prøvde og holde ut. Første forsøket mitt som heller gikk i dass var værst, da fikk jeg streng beskjed av samboer og spise normalt, for jeg var sååå potte sur :-P. I ettertid har jeg fått høre det av Bestevenninna mi også, at humøret mitt var sååå svingene mens jeg gikk på ketosekur, så kranglete og sur :-P. Men hvis man holder ut første uka, og da litt bedre neste, så kan man jo gå over til litt mer normal kost. Bare bite tenna sammen og holde ut :-). Ikke lett, men er man desperat som jeg var til slutt, så klarer man ;-). De rundt får bare takle det dårlige humøret :-P. Jeg hadde mest lyst og reise bort på en hytte alene i 14 dager, så hadde jeg fått styre alene med det dårlige humøret og maten :-P

Skrevet

Hei, lavkarbohuset selger et meget godt brød, enkelt å lage :)

lavkarbohuset.no

fant også mye annet som kunne gjøre savnet etter karbohydrater lettere :)

Skrevet

Idag har jeg vært så tom for energi som det går an å få det!! Og SVIMMEL!!!! Lurer på om jeg skal ta noe vitamintilskudd, tror om det?

Wow, på lavkarbohuset var det mye namnam :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...