Gå til innhold

Litt dårlig form og akutt fødselsangst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer

Har født to ganger før. Synes det var hinsides vondt men har ikke gruet meg så mye likevel. Fem år siden sist og har glemt mye samtidig som fødselen har virket fjern. Men nå er termin på onsdag og jeg kjenner tilnærmet panikk mtp fødsel...

Får litt katastrofetanker ang alt som kan skje, og lurer også på hvordan en sølle kropp som ikke sover og kjennes mørbanket skal stå løpet igjennom. Noen som har det som meg, eller som evt har tips eller et trøstende ord en vanlig mandagskveld?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har angst for fødsel denne gangen...pga traumatisk fødsel sist. Har ikke begynt å kjenne så mye på det ennå, men hadde en samtale m gynekolog og da veltet følelsene frem... Har liksom fortrengt. Hun var fantastisk å snakke med, og sa at det viktigste var at jeg var trygg (var diskusjon om evt ks).

Hun sa at det fantes en mellomting; at en kunne avtale på forhånd hvor grensen skal gå, eks hva man vil tollerere/orker før det skal settes i gang m ks. I mitt tilfelle ble det drøyd veldig lenge v sist fødsel + mange komplikasjoner etterpå.

Hun tok 10 kg av mine skuldre, og jeg skal få samtale m ei på sykehuset.

Du kan jo ta en tlf til sykehuset og høre om det ikke er noen der du kan prate med? Og evt gjøre avtale om hva du ønsker/ikke ønsker?

Kanskje det kan berolige?

Skrevet

Hei og takk for svar! er det virkelig mulig? Hørtes ganske deilig ut å få lov til å ha noe å si i forhold til hvor langt det skal gå mtp smerter. Er jo litt traumatisk med den kontrolltapfølelsen synes jeg. Så hvis man kan ha en samtale og lage en avtale hørtes det veldig lettende ut!

Frykt for at noe kan oppstå (type blødning morkake, propp etc) plager jeg meg mye med, men tross alt godt å bo i Norge og føde i trygge omgivelser...

Jeg ringer og hører om noen har tid til en prat i morgen .)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...