Gå til innhold

Noen med barn som har operert bort polypper her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I brevet fra sykehuset står det at barnet må være hjemme fra bhg. 2-3 dager etter operasjonen, og at barnet må avstå fra fysisk aktivitet i 10 dager. Hvordan tolke dette?

Kan barnet være i bhg, men ikke gå på turer?

Klarer barnet å begrense aktivitetsnivået selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Nå er det noen år siden vi var gjennom dette, så jeg husker ikke i detalj instruksene fra sykehuset. Men dagen etter operasjonen var vanskelig, for barnet følte seg helt frisk og ville gjerne løpe og springe. Jeg husker jeg rasjonerte ut bevegelse - nå kan du gå en tur bortover gangen, men ikke løp - helt til ungen nærmest satt og ristet av innestengt løping. Så jeg ga opp og sa: OK, du er tydeligvis frisk...

Jeg holdt barnet hjemme fra barnehagen noen dager, men jeg husker ikke hvor lenge. Det er som sagt noen år siden. Men jeg synes det er litt selvmotsigende å si at barnet får være i barnehagen men ikke være i fysisk aktivitet. Det er jo en umulig kombinasjon.

Skrevet

Hei. Begge jentene mine fjernet polypper/falske mandler i fjor vinter. De ble operert på fredag og legen mente at hvis de var i god form så kunne de fint gå i barnehagen på mandag. Det var de, og vi fikk ingen restriksjoner på aktivitet. Det mente han at de regulerte selv etter form. Første og andre dagen var de mye i ro, men etter det var det full fart.

Skrevet

Min har operert polyppene. Han fikk ikke gå i barnehagen de første dagene, men så fort han var i form igjen var det ingen restriksjoner. Han var litt slakk de første dagene og spiste lite, men så var det full fart igjen.

Det beste er at han nesten aldri er syk lenger, han som var tett hver natt og syk minst en gang i måneden de første par leveårene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...