Gå til innhold

Burde jeg ta dette opp i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på snart 2 år som kom hjem med 2 "klippete hull" i longsen sin, og før jeg fikk spurt henne sa hun "saksa klippa dær"...så spurte jeg om hun hadde fått saks i barnehagen, ja sa hun og viste meg hvor hullene var....så sa hun at "dama sa nei ikke bra".....uff....

Burde jeg si noe i barnehagen?Synes det er litt ekkelt å tenke på, hva om hun hadde skadet seg.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med de har klippet under oppsyn?

Er jo helt vanlig med formingsaktiviteter i barnehagen og mine barn har begynt å mestre saksen når de har vært mellom 2 og 3 år, for å klare det må de jo øve seg ;)

Jeg ville ikke tatt det opp. I barnehagen har de sakser med butt tupp så de kan ikke bli så veldig alvorlig skadet...

Skrevet

okei ble litt i tvil nå :P vil ikke virke helt hysterisk heller.........:S

Skrevet

Det må du nok regne med ja :)

En del av den motoriske læringen det å kunne bruke saksa.

Skrevet

okei, synes bare hun er litt for lita....

Skrevet

Jeg hadde spurt. Du trenger jo ikke å kjefte og smelle, bare spør med et smil. Da jenta mi kom hjem fra bhg rett etter at hun startet der (ca 15 mnd gammel) med en diger flenge i genseren, så spurte jeg selvsagt. Ingen visste hva som hadde skjedd. Jeg slo meg til ro med det, men for meg er det uansett naturlig å spørre :)

Skrevet

Vær glad for at de lærer henne å bruke saks! eg har vært borti skolebarn som ikke har lært å klippe fordi de voksne var redd de skulle skade seg...

Skrevet

Heller longsen enn luggen ;)

Sånt kan skje når barn får klippe, og at 2-åringer får prøve seg med saks under oppsikt er helt vanlig. Det skal ikke mer enn et øyeblikk til for å klippe et hull i longsen eller sneie luggen av seg mens en voksen plukker opp noe fra gulvet eller løfter noen ned av en stol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...