Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Ser på hus, og vi vurderer om rådet rundt Hønefoss. Har sett på hus på Nedre Steinsåsen og Vik, blant annet. Noen som vil komme med anbefalinger om fine og barnevennlige strøk, eller eventuelt si no om steder vi IKKE bør bosette oss?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Steinsåsen er fullt av småkonger med mye penger. Vik er flott og landlig. Området rundt Follum bør du unngå pga industrien. Haug har en flott skole med gode lærere, men med mye dyre boliger. Jeg har aldri likt Heradsbygda, da synes jeg Ask er et bedre sted. Sokna er grisekaldt om vinteren. Hvor mye har dere å bruke på bolig? (Bruker anonym på denne da Hønefoss er en liten by;-))
lillepixie Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 2,6 mill.. Er det noen barneskoler i området som har et sunt og godt miljø? Og hvordan er det å føde på Ringerike sykehus? Eller jobbe der, for den saks skyld ?
lillepixie Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 2,6 mill.. Er det noen barneskoler i området som har et sunt og godt miljø? Og hvordan er det å føde på Ringerike sykehus? Eller jobbe der, for den saks skyld ?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Jeg liker Heradsbygda best av alle disse stedene jeg! Landlig, sentralt og mange fine steder. De jeg kjenner i Steinsåsen er helt vanlige familier, så det kommer litt an på hva man mener med mye penger. Haug og Heradsbygda er vel ganske sammenlignbart i forhold til avstand til sentrum, infrastruktur og boligpriser. Sammeligner du Heradsbygda og Ask? Hehe..lurer på hvor du bor jeg ;-) Enig i Sokna, men det er ikke bare pga kulda, men fordi det er SKIKKELIG bygda, og det bærer folka der preg av. Skal du ut på landet er nok ådalen og åsa bedre valg..
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 Ringerike sykehus har en av de beste fødeavdelingene på hele østlandet. Det er veldig mange som kommer hit fra andre områder for å føde. I følge dem jeg kjenner som jobber på sykehuset, er det en bra arbeidsplass, men vi kjenner jo hele tiden på nedleggingspøkelset:-( Når det gjelder skolene, har Haug en veldig bra barne og ungdomskole. Der har alle mine gått, og vi er veldig godt fornøyd. Når det gjelder de andre skolene, har mannen min mer inngående kunnskap, så jeg skal spørre ham når han kommer inn.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Kirkeskolen(Steinsåsen) Veien skole(Veienmarka) Vang skole(Haug) er etter min manns mening de beste skolene. Stranna skolen og Heradsbygda får ikke så gode skussmål:-( Men dette er den erfaring min mann sitter med i sin jobb, og det er meget mulig at foreldrene til normalelever synes alle skolene i Ringerike er helt strålende.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #8 Skrevet 16. april 2012 Jeg lurer på hva din mann jobber med, for jeg må si meg veldig uenig i dette! Det er forøvrig ingen skoler som heter Stranna og Heradsbygda, men Stranden og Helgerud! Og nå er det vel også "normalelever" de fleste har, så hvis dette er de skolene mannen din mener er best for elever med spesielle behov, bør du nesten si dette.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #9 Skrevet 16. april 2012 Føden på Ringerike er en mor og barn vennlig, dvs veldig fokus på amming, ikke lov med smokk, barnet skal være hos deg hele tiden osv. Hvis du er veldig pro amming, og ikke har med deg smokk o.l på føden liker du deg sikkert godt! Jeg var førstegangs og veldig innstilt på amming. Mine venner som har født der som har andre oppfatninger misliker "regimet"..
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #10 Skrevet 16. april 2012 Du må ikke bli så sint da;-) Jeg skriver jo at det er meget mulig at foreldre til normalelever vil si alle skolene i Ringerike er like gode, men det er nå et faktum at man kan lese mye ut fra hvordan de håndterer spesial-elever. Du må gjerne være uenig med meg, men dette er den vurdering min mann sitter med etter omfattende samarbeid med barneskolene/barneskolelærere og rektorer i Ringerike.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå