Gå til innhold

Det er jo ikke barnets ansvar!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Far og jeg blir ikke enige om hvordan vi skal fordele ferien i år. Han har bestemt først i alle år, så har jeg inretta meg etter det. Nå har jeg sendt han mail ørten ganger for å høre hvordan vi skal løse det, når vi nå vil ha de samme ukene. Litt for å planlegge ferie/bestille evnt tur, og ifht jobben min.

 

Men han svarer ikke!! Jeg kan med avtalen i hånd kreve at jeg bestemmer ferie i år, men jeg gidder ikke være vrang. Jeg vil gi han en mulighet til å komme frem til en løsning... Så kommer jentungen hjem og sier at pappa har spurt om hvor hun vil være når, men det er jo ikke hennes ansvar! Hun fortalte meg at hun ikke hadde bestemt seg for hvor hun ville være, men sa at hun ønsket å være her hos meg, men hun ville ikke fortelle han det selv. Ville at jeg skulle gjøre det...

 

Hvordan kan et 5 år langt samboerskap og felles barn bli til en mur, hvor samarbeid og kommunikasjon ikke er mulig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far og jeg blir ikke enige om hvordan vi skal fordele ferien i år. Han har bestemt først i alle år, så har jeg inretta meg etter det. Nå har jeg sendt han mail ørten ganger for å høre hvordan vi skal løse det, når vi nå vil ha de samme ukene. Litt for å planlegge ferie/bestille evnt tur, og ifht jobben min.

 

Men han svarer ikke!! Jeg kan med avtalen i hånd kreve at jeg bestemmer ferie i år, men jeg gidder ikke være vrang. Jeg vil gi han en mulighet til å komme frem til en løsning... Så kommer jentungen hjem og sier at pappa har spurt om hvor hun vil være når, men det er jo ikke hennes ansvar! Hun fortalte meg at hun ikke hadde bestemt seg for hvor hun ville være, men sa at hun ønsket å være her hos meg, men hun ville ikke fortelle han det selv. Ville at jeg skulle gjøre det...

 

Hvordan kan et 5 år langt samboerskap og felles barn bli til en mur, hvor samarbeid og kommunikasjon ikke er mulig??

 

 

Hvis han er på det nivået og du har mulighet til ¨å bestemme ferien, så hadde jeg skjært igjennom og ikke gitt han flere muligheter.

 

Hadde planlagt ferien , så fikk han rette seg etter det. Enkelt og greit for både barnet og deg, så slipper ihvertfall ungen din flere idiotspørsmål fra barnefar.

Skrevet

Ja, han er abosolutt på det nivået. Og jeg har sagt til dattra mi at det er greit at hun får være her i hovedferien (altså, når jeg har ferie that is) og det vil hun.

Men, jeg er ikke skapt for konflikter, jeg haaater å si imot folk. Han kommer til å klikke, og det er ikke akkurat noe som hjelper på et godt samarbeid. Eller, samarbeid har det aldri vært, men jeg har alltid holdt konfliktnivået nede ved å ikke hisse meg opp over hans manglende evne til å fungere på et voksent nivå.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Du må dessverre ta den konflikten. Du skriver at du har sendt ham en masse mailer for å spørre ham om ferien allerede og han har ikke svart.

 

Da skjærer du gjennom og sender en mail der du skriver noe sånt som at siden han ikke svarer, så har du bestemt at i år blir det slik og sånn.

 

Så tar du ikke telefonen hvis han ringer, men ta vare på alt han sender deg skriftlig. Ta vare på mailene du har sendt ham også. Hvis han prøver å lage bråk så kan du i det minste bevise at du har prøvd.

Skrevet

For ungens skyld er du nødt til å ta den konflikten.

En ting er å samarbeide, noe annet er å være dørmatte. Det siste er unødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...