Gå til innhold

MÅ åpningsriene gjøre vondt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden i dag kl 12 ish hatt uregelmessige rier i forskjellig styrke. Noen er verre enn de andre, men ingen er direkte VONDE. Må puste meg litt gjennom noen av de....Har nå hatt 7 rier på 40 min...så stresser ikke. Men må riene være vonde, var hos jm forrige mandag og da var jeg myk og moden. I går hadde jeg helt uten forvarsel en MONSTERRIE som endte med oppkast og smårier resten av kvelden. Jeg sovnet fra dem i natt og har jo hørt at da er det ikke rier hvis man sovner fra dem. Men denne rien var som de riene man har rett før man skal presse......så ingenting føles vondt etter det. Det strammer og står i spenn over rygg og mage, mye nedpress osv...men merker terskelen for å ringe føden er veldig høy denne gangen.....:-/ Vil ikke virke helt dust..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var superredd for å ringe og virke desperat første gang, fordi jeg hadde hørt at så mange førstegangsfødende ble sendt hjem igjen. Også var det jo første gang og jeg visst ikke hvor vondt det skulle gjøre.

Det gjorde jo litt vondt, men ikke uutholdelig.. jeg satt å så på tv, spiste, pakket bagen, krøllet håret?!, o.l ;)

Ringte jordmor etter 5 timer med rier, men siden de bare varte 30 sek, var ca. 3 min imellom sa hun jeg bare kunne bli hjemme. Jeg hadde ikke klart å snakke med henne i tlf mente hun om fødsel nærmet seg. En time etter kom de med bare 1-2 min. mellomrom og vi dro ned. Da hadde jeg nesten 7 cm åpning og gullet var ute under 3 timer etterpå. Veldig glad jeg ikke hørte på henne og ble hjemme lenger...hadde endt i fødsel hjemme...

denne gangen skal jeg dra tidligere ja...

Lykke til:)

Skrevet

Jeg ville ikke ventet for lenge heller med å ringe om du har født før. 2. gangs fødslene kan være ganske atypiske i mønstret og man Må ikke ha en rie hver 3. min som varer 1 min. for at det skal åpne seg. Jeg hadde ringt inn hvis jeg var deg og forhørt meg litt. Spesielt om du fødte relativt raskt med nr. 1? Dessuten er det jo greit å reise inn før det blir FOr heftig også....Spørs vel litt hvor du bor i forhold til sykehuset...

Skrevet

Jeg bor kun 12 min med bil fra sykehuset....har fått hodepine i tilleg nå så lurer på å ta en tlf til føden å bare snakke med de....er ikke vondt liksom, men kjenner takene liksom....forrige gang tok det 9 timer fra jeg var i aktiv fødsel.

Skrevet

Jeg har siden i dag kl 12 ish hatt uregelmessige rier i forskjellig styrke. Noen er verre enn de andre, men ingen er direkte VONDE. Må puste meg litt gjennom noen av de....Har nå hatt 7 rier på 40 min...så stresser ikke. Men må riene være vonde, var hos jm forrige mandag og da var jeg myk og moden. I går hadde jeg helt uten forvarsel en MONSTERRIE som endte med oppkast og smårier resten av kvelden. Jeg sovnet fra dem i natt og har jo hørt at da er det ikke rier hvis man sovner fra dem. Men denne rien var som de riene man har rett før man skal presse......så ingenting føles vondt etter det. Det strammer og står i spenn over rygg og mage, mye nedpress osv...men merker terskelen for å ringe føden er veldig høy denne gangen.....:-/ Vil ikke virke helt dust..

hvordan går det??

har også sittet med rier i hele dag, men vet ikke helt om det er på gang eller om det er maserier....

har lenger vei da, så har snakket med de 2 ganger, men vil helst ikke reise inn om jeg blir sendt hjem igjen....

Skrevet

Jeg hadde 4 cm åpning uten rier. Hadde bare hatt kynnere. Når riene blir regelmessige, bør du ringe føden, samme om de er vonde eller ikke.

Skrevet

med de er jo uregelmessige. Jeg ville ventet til de var regelmessige. Kan være maserier du har. :)

Skrevet

Hadde ikke vondt før jeg hadde 7 cm åpning. Før dette kjentes riene bare som kraftig mensverk. Ville ikke vært så redd for å ringe føden! Bedre å ringe en gang for mye :)

Skrevet

fødsel nr 1:Hadde 5 cm åpning uten sterke rier, kunn maserier og mensmurringer dagene i forkant, så gikk vannet og da ble det vondt... tok ca 5 timer før han kom..

fødsel nr 2: våknet med litt vonde rier på natten og to timer etterpå dro jeg på sykehuset og da vat det 7 cm åpning. vannet tok de rett før hun kom ut 6 timer senere....

så veldig forskjellig hvordan mine fødsler har startet.

venter spent på fødsel nr 3 som er om ca 5 uker.

Skrevet

hadde rier uten smerter i 6 timer før de gikk over til å gjøre vondt da jeg fødte førstemann.... Skjønte ikke at det var fødselen som hadde startet. Magen strammet seg bare regelmessig.... Ringte sykehuset da smertene kom. etter 7 timer kom lillegutt. :)

Skrevet

Jeg hadde null vondt med førstemann. Registrerte at magen var litt hard med ujevne mellomrom på morgenen. Hadde time til svsk kontroll på formiddagen. Gikk dit. Siden det var dagen før termin ville jordmor sjekke modning. Da var det full åpning, vannet gikk da jeg reiste meg opp og lille kom ut 15 min senere... Håper det er skikkelige saker på gang for deg :) lykke til!

Skrevet

Jeg hadde 20 timer med udugelige rier sist fødsel. Jeg kjente at de kom, og kunne registrere at de kom hvert 5.min og varte ca 45-60 sek.

Etter 20 timer med dette dro jeg til sykehuset for å sjekke at babyen hadde det bra. Da riene var så udugelige, var jeg selv overrasket over at jeg hadde 3 cm åpning. Jeg trodde at det umulig kunne ha vært start på fødsel, siden det ikke gjorde vondt...:) Etter en halvtimes gåtur på sykehuset var jeg oppe i 5 cm åpning, og det ble slått fast at det var fødsel på gang! Gjett om mannen ble stresset! Han måtte kjøre 30 min hjem, levere storesøster hos besteforeldrene, pakke resten av fødebagen, og rekke tilbake før fødsel!

Jeg fikk aldri kraftige rier før pressriene satte inn for fullt. Jordmødrene var helt i sjokk over at jeg var så sprek gjennom hele åpningsfasen. Jeg spiste middag, skravlet og tullet, og plutselig ville jeg presse!

Så min konklusjon er: Man kan aldri vite!

Skrevet

Riene mine var ikke så ille sist... De kom med et kvarters mellomrom lenge. Og så plutselig ble de verre, med 1-2 min mellomrom og vi dro til sykehuset. I etterpåklokskap kan jeg si at jeg burde dratt før. Vi fødte 2 timer etter at bilen var parkert, og det var ikke tid til noe som helst på sykehuset. Jeg hadde en grei fødsel, men ønsker ikke hjemmefødsel, og i ettertid føles det ikke som om vi var så langt unna det!

Jeg snakket med legen min om dette, i og med at jeg er beskymret for at det kan gå enda fortere andre gang. Hun anbefalte meg å be om å få komme inn så snart jeg hadde regelmessige rier denne gangen. Så kan jeg bli undersøkt, og så eventuelt sendt hjem igjen. Det er tross alt bedre med en tur for mye enn en for lite. De bør ta seg tid til å undersøke deg...

Skrevet

Hei. Hadde masrier i hele går i forskjellig grad. Sovnet til slutt fra de i natt, men nå har det startet på ann igjen. Disse er heftigere når de står på og varer lenger....har hatt 3 GODE rier nå på 20 min....jeg ringt føden i går bare for å berolige meg selv, og hun i tlf sa at det nok var modning og litt masrier, men at jeg måtte lytte til kroppen min. Hehe det er jo lett tenkte jeg, det er jo nettopp det jeg sliter med å klare å tolke/ stole på......jaja...får ta frem rietelleren å ha planen klar hvis plutselig barnevakt må tilkalles i natt.... I WISH!

Skrevet

Satse på at det skjer noe for deg i kveld da! Krysser fingrene! :)

Skrevet

Jeg hadde slik du beskriver. Og det var ikke åpningsrier, men modningsrier, den skjulte fasen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...