Gå til innhold

Jeg får ikke jobb :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av diverse årsaker har jeg jobbet som vikar de siste årene, og har hatt en del vikariater, fra 6 mnd til ett år. Jeg har ikke hatt noe problem med å få jobb, og har nesten alltid får jobben når jeg har vært på intervju.

Men denne gangen sliter jeg, det er mange som blir skremt av CVen min fordi jeg har hatt så mange jobber de siste årene. Jeg har vært på mange intervjuer og ikke fått ett positivt svar enda :( Nå har jeg gått arbeidsledig i 1,5 måned og søkt i 2,5 måned. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Bor i Oslo attpåtil, så burde egentlig ikke være noe problem....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da går vel veien gjennom vikarbyråene da, du burde ha bred erfaring og gode muligheter for jobb gjennom vikarbyrå. Når du har et ben innnenfor er mulighetene for fast ansettelse tilstede.

Mannen min tok et par engasjementer gjennom vikarbyrå da han var permitert fra den faste jobben sin under finanskrisa, han ble tilbudt fast jobb begge stedene :)

Er du i søknadene dine klar på at du har tatt kortvarige engasjementer og vikariater da, så de ikke bare tror at du er en sånn vanskelig ansatt som kommer i konflikt og sier opp/blir sagt opp til stadighet.

Skrevet

Jeg har sagt ifra om at det er vikariater jeg har hatt. Jeg begynte i utgangspunktet å søke kun på faste jobber, men har den siste måneden også søkt en del vikariater fordi jeg må ha jobb snart. Men jeg får ikke engang det! Var på intervju på fredag, til ett vikariat, og fikk tekstmelding (ja, faktisk) i dag om at jeg ikke var aktuell for stillingen :(

Skrevet

Jeg har samme problemet som deg og bor i Oslo. Det er dessverre mange andre her som også søker jobber. Har hørt flere arbeidsgivere si at det kan komme opp mot 200 søknader på en jobb.

Har nå jobbet i Vikarbyrå i 1,5 år og har hele tiden vært i samme oppdrag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...