Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Noen som gidder å gi meg en kort oppsummering av ABB's manifest?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Har lest hele. Han skriver stort sett om seg selv, en blanding av dagbok og "memoarer", oppveksten osv. Man merker veldig godt at han ikke forstår virkeligheten på samme måte som andre, han beskriver situasjoner som er helt urealistiske, med seg selv i sentrum. Og helt vanlige episoder tolker han til at han har nesten superkrefter. Det er tydelig at han ikke kan skille fantasi og virkelighet, og slik har han nok vært hele livet. Det er også mye politisk oppgulp og en hel del teknisk informasjon om sprengstoff, skytevåpen og militær taktikk. Og et kjempelangt kapittel om hvilke medaljer han skal gi seg selv. Det meste om politikk har han klippet inn fra islamofobe internettsider, og det meste er helt urealistiske påstander. Det er gjennomgående dårlig språk, liksom-akademisk, litt klønete engelsk. Mange begreper fra dataspill og krigsfilmer. Det er en pubertal og helt klart forvirret tekst. Hadde jeg lest den før 22. juli hadde jeg syntes den var komisk, men når man vet hva han var i stand til, er det skremmende.
Loglady Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 Jeg har også lest manifestet, og reagerte umiddelbart på at han av flere ble karakterisert som intelligent basert på det han skriver og måten han skriver det på. Verken innhold eller fremstilling lyser intelligens, for å si det enkelt.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Tusen takk for seriøst og utfyllende svar! Var av den formeningen at jeg ikke skulle lese søppel, men innser etter å ha sett rettsforhandlingene i dag, at dette blir en del av historien man bør få med seg. Samt at det blir mer og mer relevant for å forstå hele historien og aspektet rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå