Gå til innhold

Noen som har erfaring med anmeldinger av mobbesaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har blitt mobbet i flere år av 1 gutt. Vi har hatt flere møter med skolen. Møte med foreldre, rektor, klasseforstandere og mobber/mobbeoffer. Skrevet avtale. Til ingen nytte.

Datteren min har gitt opp. Orker ikke mase mer med det. Jeg vil "kjempe" og anmelde. Noen med erfaring.

Utrolig hvor lite man kan gjøre når noen blir mobbet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke anmeldt skole selv, men kjenner til en som gjorde det i voksen alder.

Kanskje du kan forhøre deg her:

http://www.afam.no/velkommen.html

og som vant og fikk erstatning.

# 3

Skrevet

Du kan anmelde skolen nå ja.

En venninne av meg hadde et barn som ble mobbet på barneskolen. Skolen klarte ikke å sette en stopper for det. En annen venninne av henne, som er lærer på en annen skole, anbefalte henne å anmelde.

Skrevet

En venninne av meg hadde et barn som ble mobbet på barneskolen. Skolen klarte ikke å sette en stopper for det. En annen venninne av henne, som er lærer på en annen skole, anbefalte henne å anmelde.

Jeg vil i første gang annmelde mobberen. HI

Skrevet

Hvordan skal det hjelpe? Vi snakker om barn her ikke sant? Høres veldig merkelig ut, høres mye mer logisk å anmelde skolen pga de ikke klarer å få bukt med problemet....

Et barn under en viss alder vil jo uansett ikke bli hverken arrestert eller avhørt og jeg ser for meg at det er lite vits med en slik anmeldelse og at det i likhet av mange andre saker vil raskt bli henlagt av politiet.. Men hva vet jeg, har ingen erfaring med det selv - hva ønsker du å oppnå med det hi???

Skrevet

Hvordan skal det hjelpe? Vi snakker om barn her ikke sant? Høres veldig merkelig ut, høres mye mer logisk å anmelde skolen pga de ikke klarer å få bukt med problemet....

Et barn under en viss alder vil jo uansett ikke bli hverken arrestert eller avhørt og jeg ser for meg at det er lite vits med en slik anmeldelse og at det i likhet av mange andre saker vil raskt bli henlagt av politiet.. Men hva vet jeg, har ingen erfaring med det selv - hva ønsker du å oppnå med det hi???

Dette er en gutt som går på ungdomsskolen. Ja, jeg kan selvfølgelig annmelde skolen, men (det høres sikkert merkelig ut for deg) skolen jobber virkelig for å ordne opp. Er en lang historie.

De har møter med denne gutten hver uke, og holder øye med han hver dag. De står virkelig på, men hva iallverden skal de gjøre når han ikke hører på noen?

Han er rimelig beryktet. Om jeg anmelder er det en egen komite so behandler saken. Blir ikke behandlet direkte av politiet.

Skrevet

Mobbing er overgrep, og skal ikke megles, men reageres på.

Krev omplassering av mobberen til en annen klasse eller skole, og gi beskjed om at det vil bli vurdert søksmål mot kommunen om de ikke gjør noe aktivt som å sørge for utvisning eller omplassering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...