Gå til innhold

Moren min har fått besøksforbud.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hele familien min ringer meg og kjefter på meg?! Sier at JEG ødelegger HENNE!? Det er jo henne som har fått ett besøksforbud fra politiet. Ikke jeg.

Jeg vet ikke hva jeg skal si til dem engang. Orker ikke ta tlf. Istedet bare legger de igjen ufyselige meldinger til meg på tlf svar.

Jeg har prøvd og fortelle dem hva hun har gjort mot meg, men de gidder ikke høre på meg.

Vet ikke hvor jeg ville med dette, måtte bare få blåst fra meg litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svar telefonen og legg den i fra deg på et rom og la de kjefte i fra seg ;)

Skrevet

Huff, det kan ikke være lett for deg.

Men hev hodet, du, og ikke la dem knekke deg. Du vet jo sannheten, og må ikke la moren din ødelegge for deg.

Klem

Skrevet

Nei jeg hadde jo håpet at ting skulle bli bedre nå. Med dette forbudet. Hun har hatt det engang før. Men da hørte jeg ingenting fra familien. Jeg tror ikke hun fortalte dem om det.

Ikke lett og være høygravid oppi dette heller.

Ja neste gang de ringer skal jeg ta tlf og la den ligge. Den var lur :)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Bestill deg et nytt tlf nr/simkort som du kan bruke en periode, og så kan du sende en felles mld til familien din (fra det gamle nummeret) og si at de kan ta kontakt med deg per epost når de er klare for å være siviliserte og faktisk høre på hva du har å si. Inntil videre har du et annet nummer, og de vil ikke få tak i deg på det gamle.

Håper stormen roer seg snart for deg.

God klem :)

Skrevet

Du kan også skifte nr, også får du det hemmelig :)

Så kan de ringe og herje på på et nr som ikke er i bruk ;)

Skrevet

På en del nye telefoner så kan du blokkere tlfnr.

Se om du kan det på din og sperr tlf din for samtaler fra familien din.

Skrevet

Takk for alle rådene jeg får her inne. :)

Jeg har prøvd det med blokkering men det fungerer ikke.

Og bytte tlf nr er så utrolig mye styr. Men jeg får nesten bare gjøre det.

Det kommer en ny verdensborger her i mai, og hva jeg skal gjøre da mtp. familien blir ikke enkelt. Moren min får aldri møte han, det er helt sikkert. Men hva med de andre?

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvordan de oppfører seg mot deg.

Hvis de har null forståelse hvorfor du har besøksforbud mot din mor, så har de vel ikke så mye rundt deg å gjøre.

Men dette er noe du må vurdere selv.

Ett godt råd : vern om deg selv og dine aller nærmeste (barn, mann/samboer/kjæreste).

Lykke til.

Klem

Skrevet

Send en e-post som noen sier over her.

Vidre i livet ditt så må du lære deg å ta vare på deg selv og velge hvem som er vært din tid!

Ja, det er synd for barnet ditt at h*n ikke får den delen av familien, men det er enda verre at du skal gå rundt å grue deg til at familien kommer.

Et valg trenger ikke å være permanent, men det vil gi deg den roen og stabiliteten som du trenger nå. Om noen måneder eller år kan det være aktuelt å ta kontakt igjen, men da skal det skje på dine premisser.

Skrevet

la situasjonen roe seg ned før du bestemmer hvem i familien din som skal få se baby,.. ikke ta avgjørlser på det nå.

moren din har jo sikkert fortjent besøksforbud.

hun må tåle dette. du er gravid. ta vare på deg selv.

skru av tlf noen dager om du kan. lån en annen. bytt nr.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei

Jeg leste innlegget ditt for en stund siden og har tenkt på det du tar opp. At du velger å la familien din ikke få se barnet ditt synes jeg er lite klokt. Du tar valg for et barn som ikke kan velge selv. Hva gjør du den dagen barnet ditt eventuelt begynner å stille spørsmål om familien sin?

å krangle med foreldrene gjør de fleste av og til og jeg synes det høres drastisk ut å be om besøksforbud. Det kan få konsekvenser du kanskje ikke tenkte på da du var sint og gikk til politiet.

Håper det løser deg for dere etterhvert. Det vil barnet ditt ha alt å vinne på.

Skrevet

Chess har sjult nummer uten kostnad.

Skrevet
Hei Jeg leste innlegget ditt for en stund siden og har tenkt på det du tar opp. At du velger å la familien din ikke få se barnet ditt synes jeg er lite klokt. Du tar valg for et barn som ikke kan velge selv. Hva gjør du den dagen barnet ditt eventuelt begynner å stille spørsmål om familien sin? å krangle med foreldrene gjør de fleste av og til og jeg synes det høres drastisk ut å be om besøksforbud. Det kan få konsekvenser du kanskje ikke tenkte på da du var sint og gikk til politiet. Håper det løser deg for dere etterhvert. Det vil barnet ditt ha alt å vinne på.

Du vet vel lite om selve situasjonen og jeg synes det er LITE KLOKT å komme med sånne uttalelser uten å kjenne saken helt inn og ut.

Det er vel en grunn til at moren har fått besøksforbud 2 ganger, tror du ikke?

Og hvis familien forsvarer denne moren og hun har gjort noe helt utilgivelig ville faktisk ikke jeg heller at de skulle treffe barnet mitt...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Eh...hvis noen har en sånn oppførsel at det kreves et besøksforbud, som man jo ikke bare bestiller etter forgodtbefinnende, regner jeg med HI har en veldig god grunn til å få noe slikt, attpåtil mot sin egen mor. Det må være forferdelig sårt og vanskelig. Og hvis familien vender seg mot henne og plager henne de også, er det vel like greit å holde barna unna den belastede siden av familien? Hva godt skulle det gjøre å utsette seg selv og barnet for slike mennesker?

Skrevet
Hei Jeg leste innlegget ditt for en stund siden og har tenkt på det du tar opp. At du velger å la familien din ikke få se barnet ditt synes jeg er lite klokt. Du tar valg for et barn som ikke kan velge selv. Hva gjør du den dagen barnet ditt eventuelt begynner å stille spørsmål om familien sin? å krangle med foreldrene gjør de fleste av og til og jeg synes det høres drastisk ut å be om besøksforbud. Det kan få konsekvenser du kanskje ikke tenkte på da du var sint og gikk til politiet. Håper det løser deg for dere etterhvert. Det vil barnet ditt ha alt å vinne på.

Hva slags verden lever du i egentlig? Om du tror det verste en mor kan gjøre mot datteren sin er å "krangle litt" og at man kan få et besøksforbud uten at det er snakk om alvorlige trusler, vold, trakassering e.l.

Jeg er sikker på at denne jenta har gode grunner til å holde mammaen sin på avstand, det er ikke alle mammaer som har noe godt å tilføre barn og barnebarn nemlig.

Håper HI har fått et flott lite barn nå, og at roen har senket seg rundt henne. I noen tilfeller er det best å bare la familien seile sin egen sjø og heller finne seg gode venner, en flott svigerfamilie e.l. å støtte seg til.

Skrevet

Eh, det eneste vi vet om HIs mor er at hun har besøksforbud. Det skal ganske mye til for å få det her i landet. Det viktigste er vel å beskytte barnet fra slike mennesker.

Skrevet

Det var politiet som sa at jeg burde søke om ett besøksforbud for og få fred. Da de så hvordan alt dette gikk inn på meg. Det var ikke noe jeg bare kunne bestille.. Det var en prosess og det er aktor som avgjør om det blir godkjent eller ei. Dette var ikke bare en vanlig mor og datter krangel. Dama har ødelagt så mye, og gitt meg arr for livet. Jeg gidder ikke begynne engang for det er så mye. Jeg fikk en baby for noen uker siden. Har ikke fått gratulasjoner fra den siden av familien. Baby har fått hilse på sin oldemor en gang, men etter første besøk har jeg ikke hørt noe mer. Jeg har nytt tlf nr, ingen av de vet hvor vi bor.

HI

Skrevet

Gratulerer med ny baby, hi og ikke bry deg om anonymen som mener du ikke skulle ordna besøksforbud. Jeg regner med du har dine grunner, og da har du gjort rett for deg og dine. Resten av familien kan ta seg et stev, jeg hadde glatt gjort som deg!

Skrevet

Takk for alle rådene jeg får her inne. smile.png

Jeg har prøvd det med blokkering men det fungerer ikke.

Og bytte tlf nr er så utrolig mye styr. Men jeg får nesten bare gjøre det.

Det kommer en ny verdensborger her i mai, og hva jeg skal gjøre da mtp. familien blir ikke enkelt. Moren min får aldri møte han, det er helt sikkert. Men hva med de andre?

Hvis de ikke er noe hyggelig så kan de ha det så godt.

Men hva har moren din gjort?

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

#20: Hva moren til HI har gjort, har vi ingen verdens ting med.

Kos deg med babyen din, HI!

Skrevet

en sak har alltid to sider.

å få besøksforbud er veldig enkelt flere steder. bare å dramatisere ut i av det blå og lyge i vei.

om mora di har truet eller utøvet vold hadde hun ikke sluppet med bare et besøksforbud. da hadde hun blitt bura inn.

Skrevet

en sak har alltid to sider.

å få besøksforbud er veldig enkelt flere steder. bare å dramatisere ut i av det blå og lyge i vei.

om mora di har truet eller utøvet vold hadde hun ikke sluppet med bare et besøksforbud. da hadde hun blitt bura inn.

Seriøst?!?

Heh,blir atter en gang målløs når jeg leser svar her inne..Hvordan i alle dager kan du avdramatisere noe du ikke har den aller minste peiling på hva det handler om?

Skrevet

Kjære HI - gratulerer så mye med babyen! :)

Ikke bry deg med å forklare grunnen bak besøksforbudet. Det skal vektige grunner til før de innvilger et besøksforbud! Og årsaken til det er ikke noe noen av oss har noe med å gjøre! Det sitter tydeligvis en del folk her inne og er sensasjonshungrige og ønsker å finne noe å si som liksom skal vise at de vet "bedre" enn politiet og aktor som har innvilget besøksforbudet. Slike folk må man bare le av!! ;)

Kos deg med den lille og konsentrer deg om å leve et godt liv, det har du fortjent etter det du har gjennomgått.

Lykke til videre som god mamma :)

Skrevet

Det er vel lov å spørre? Det er sikkert gode grunner for besøksforbudet, men det hadde vært interessant å høre hva hun har gjort. Er så nysgjerrig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...