Gå til innhold

HJELP! Foreldrepenger, ferie og AAP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg håper noen av dere der ute kan hjelpe meg. Jeg har ved flere andleninger, men uten hell, forsøkt å få hjelp hos NAV.

Før jeg gikk ut i permisjon var jeg fast ansatt 50 % og 50% AAP grunnet kronisk sykdom.

AAP ble stoppet (pauset) da jeg gikk ut i permisjon. Det jeg har søkt om nå er foreldrepenger ut mai, for så å ta ut ferie og avspasering i sommer. I august skal jeg begynne å jobbe 1 dag i uken. Det vil si at jeg i såfall begynner å ta fleksibelt uttak, for min permisjon over 1. oktober. hvis jeg fortsetter i permisjon i sommer.

Far skal etter planen, ta ut sin del av permisjonen i februar- august 2013, Det vil bety at mannen min må søke om utsettelse av sin periode pga 100%jobb til februar 2013.

Det jeg nå lurer på er hva som er best for oss å gjøre.

Bør jeg bruke permisjonen min i sommer, for så å starte opp igjen AAP fra og med august? og til høsten så vil jeg de dagene i uka jeg ikke jobber eller har AAP, bruke ferie og avspasering?

Jeg har nesten syv uker med overført ferie og avspasering jeg kan ta ut på jobben.

Eller bør jeg ta ferie i sommer, og ta ut fleksibelt uttak (sammen med AAP og 20% jobb) i høst?

Jeg får 2 timer ammefri på jobben så lenge jeg ammer og det er sommertid på jobben til oktober, så da vil det timemessig lønne seg å ta ut avspasering frem til vintertid begynner, og ta ut feriedager etter det.

Uff, det ble litt rotete dette her, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener og håper INDERLIG at noen kan hjelpe meg.

på forhånd tusen takk!!!

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...