Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Er det noe jeg bør ha når jeg får nr 2?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Til nr 1 brukte jeg det ikke. Følte ikke at jeg hadde plass. Har heller ikke hund eller noe slikt han måtte være ifrd fra. Har vurdert det nå til nr 2, men tror heller jg setter opp en reiseeng om det skal bli nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 Jeg har planer å ha den ståendes i stua, sånn at ungen kan sove på dagstid der.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 jeg har ikke brukt lekegrind på de to eldste,var 2,5 år mellom dem og det gikk veldig fint uten:) nå kommer nr 3 om ca 3 uker og jeg vurderer å bruke lekegrind til henne når hun blir litt større så hun ikke blir forstyrret av de to andre hele tiden,de er nå 7 og 4,5 år..men jeg venter å ser an behovet før jeg bestemmer meg;)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Ikke brukt det til noen av mine tre barn, og har heller aldri følt behov for det...
Gjest Kira med en av hver Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 Vi har brukt lekegrind hele veien, men det er rett og slett fordi vi har en stor hund. Så greit å legge ungene der hvis det ringer på døren eller lignende.
optimist77 Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Jeg hadde lekegrind til nr 1, og den hadde han og vi mye glede av ! Det var en slik du kunne heve bunnen og det gjorde at han kom høyt opp og kunne se...Han likte seg veldig godt i lekegrinda. Nå som nr 2 kommer, så tar jeg den selvfølgelig fram igjen og tanken er at babyen kan sove der på dagen...
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #8 Skrevet 16. april 2012 Jeg har brukt på alle 3. Hadde to tette, og da var det greit at den ene var litt beskytta i lekegrinda. Med nr.3 bruker jeg den innimellom. Ellers har jeg også en stor fin matte. Det fine med lekegrinda, er jeg ikke trenger bøye meg så langt ned. Man må ikke ha, men veldig praktisk når du skal gjøre noen småting, og må gå fra. Lurt å venne de til fra starten.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #9 Skrevet 16. april 2012 Har klart meg helt fint uten. Selv om jeg har vært 100% alene døgnet rundt
OssTre<3 Skrevet 16. april 2012 #10 Skrevet 16. april 2012 Vi skal ha lekegrind, mest pga vi har hund, men også pga andre småting, kan være veldig greit om jeg nett må bruke begge hendene på kjøkkene, på do, det ringer på og slike ting. Så er det perfekt til å ha lekene i når han begynner å få masse leker..
lille sprelle Skrevet 16. april 2012 #11 Skrevet 16. april 2012 Vi brukte den mye som dagseng og en trygg plass for barnet og etterhvert hvis jeg f.eks. måtte noe (på do, ta ut noe av ovnen osv). Jeg synes det var verdt det.
Tvilling:) Skrevet 16. april 2012 #12 Skrevet 16. april 2012 Jeg og sambo har tenkt mye på hva vi tenger når den lille eventulelt kommer. Da vi snakket om grind kom vi fram til at den som oftest ender opp som lagringsplass for alle bamser/leker. MEN det kommer nok ann på barnet. Hvis vi får et veldig aktivt barn kan det jo være greit. Derfor kommer vi nok til å vente til det lille nurket kommer for å se om det behøves da:)
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 16. april 2012 #13 Skrevet 16. april 2012 Ca 13 mnd mellom 1 og 2 her, og har ikke planer om å bruke lekegrind hvertfall, synes generelt sett ikke noe om lekegrind, huset vårt er såpass sikkert at det går fint uten, og storebror viser minimalt med sjalusi over lillesøster.. Så om ikke storebror slår om og "prøver å myrde" lillesøster, så blir det ikke innkjøp av noe lekegrind her i huset.
MღM Skrevet 16. april 2012 #14 Skrevet 16. april 2012 Vi hadde det til førstemann - veldig praktisk i og med at vi hadde to hunder. Tar den frem til nestemann også, syntes det var fint å ha som soveplass på dagtid i begynnelsen og etter hvert så satt gutten vår å pusla nedi der med lekene sine når jeg feks lagde mat.
Gjest Miryks Skrevet 16. april 2012 #15 Skrevet 16. april 2012 Pleide å ha sistemann i lekegrind. Har hunde- og kattemat stående fremme, og han lærte seg fort å krabbe dit fortere enn fortest. Har også en ovn som er irriterende lett å åpne som han synes det var veldig morsomt å lukke opp. Nå har han lært seg "nei", så det går bra (o:
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #16 Skrevet 16. april 2012 Hvor sover dokkes babyene på dagstid? Ligger de bare på sofaen? På soverommet? Hva med dokke som har 3 etasjer, springer dokke opp og ned til soverommet med ungen på dagstid? Jeg så at ei vennine av meg brukte en leikegrind med hevet bunn til dagssoving. Det syntes jeg var veldig lurt.
Gjest Miryks Skrevet 16. april 2012 #17 Skrevet 16. april 2012 Lillingen her som enten i vogna eller på rommet. Nå sover han kun på rommet, tør ikke la han sove ute. Er så jævlig mange katter utenfor her nå, tør ikke stole på at nettet på vogna holder de unna...
Gjøkeredet③ Skrevet 16. april 2012 #18 Skrevet 16. april 2012 Jeg har lekegrind som brukes som dagseng. Men det er vel ca det eneste den ble brukt til. Det og til oppbevaring av leker
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. april 2012 #19 Skrevet 16. april 2012 Ja, men det endte med at alle lekene lå inni den, eller at jeg til nøds lukka ungen inni der når jeg skulle fyke ut med søpla eller gå på do, så ikke hunden og ungen var alene sammen.
<3 duracellkanin <3 Skrevet 16. april 2012 #20 Skrevet 16. april 2012 her har lekegrinda vært flittig i bruk. lillegutt storkoser seg oppi der. også er det så genialt når kvelden kommer så kan jeg bare kaste alle lekene som ligger strødd utover stua oppi der og VIPS så er det ryddig igjen
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #21 Skrevet 16. april 2012 Jeg brukte ikke det så mye til førstemann. Fikk den i dåpsgave da han var tre mnd. tok litt tid før vi fikk satt den opp og så bodde vi hos noen i halvannen mnd hvor vi ikk brukte den så det bl aldri tid. Men nå til andremann bruker vi den hele tiden. Han sover i den på dagen - ikke vil jeg at han skal ligge på sofaen, og når vi har den trenger vi jo ikke å ha noe seng i stua. Vi har også hatt hund en periode så han må opp i høyden og det er trygt og fint sted for han. Skulle ønske vi hadde hatt den tidligere til førstemann.
Sandana94 Skrevet 16. april 2012 #22 Skrevet 16. april 2012 Vi har en vugge/korg i stua som blir brukt som "lekegrind". Planen var egentlig å la ham dagsove der, men han har aldri villet sove i den, bare vogna si. Så den har vi hengt opp en uro i som han ligger å ser på og koser seg. Veldig greit å ha en plass der en kan legge fra seg ungen om det ringer på døren, du skal en kjapp tur på do eller lignende:) Han er også en sånn type som ikke liker å bli båret rundt hele tiden, og koser seg når han får ligge litt for seg selv av og til. Nå er han bare 3 mnd da, så er jo begrenset hvor lenge han er liten nok til å ligge i den korga. Så når vi flytter og får større plass vurderer vi nok å skaffe en lekegrind:)
Mamma´n til lillemor Skrevet 16. april 2012 #23 Skrevet 16. april 2012 Hvor sover dokkes babyene på dagstid? Ligger de bare på sofaen? På soverommet? Hva med dokke som har 3 etasjer, springer dokke opp og ned til soverommet med ungen på dagstid? Jeg så at ei vennine av meg brukte en leikegrind med hevet bunn til dagssoving. Det syntes jeg var veldig lurt. Vi bodde i 3 etg. rekkehus til jenta var 1 1/2 år. Helt i begynnelsen prøvde v med dagseng nede, var ofte i kjellerstua mens soverommet var i øverste etg. Men hun ville ikke sove i senga der nede, og vi ville skille mellom dag og natt, så derfor sov hun i vogn. Da hun var ca 3 mnd satte vi vogna ut når hun skulle sove. Har ikke hørtom noen som har hatt barn sovende i sofaen. Vi har lekegrind, men brukte den aldri. Jeg har heller tatt med meg hunden rundt for at de ikke skulle være alene uten tilsyn.
❤lille stjerne❤ Skrevet 16. april 2012 #24 Skrevet 16. april 2012 nei det gjorde vi ikke. Syntes ikke vi trengte det. Har stue, bad og kjk nede og trappegrind har vi både oppe og nede. Så hun kunne trygt kravle rundt. Tror neppe hun hadde slått seg til ro i lekegrind heller, hun likte verken senga, vogna eller bilsetet.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #25 Skrevet 16. april 2012 har bare ett barn og har ikke brukt lekegrind. Har aldri hatt noe behov for det, har ikke hund heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå