preggy pop Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 Altså, takker alle ja til klyster når de skal føde. Jeg har født to ganger og har ikke orket tanken på klyster mens jeg har rier. Men synes jeg hører at alle har tatt det. Er det slik?
Bergans Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Jeg tok ikke det i første svangerskap men det var fordi jeg følte jeg hadde fått tømt meg skikkelig samme dagen.. Jeg kommer nok til å be om klyster om jeg har gått et par dager uten å tømt ryggen
preggy pop Skrevet 16. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2012 jordmødre har sikkert sett litt av hvert, tenker jeg... Har hørt det er vanlig at det kan komme litt avføring selv om man har tatt klyster...
LínnAnonym Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Jeg ville ikke ha med førstemann, men takket ja med andremann da det kan bidra til å effektivisere riene... Og det gjorde det... Fikk det også for et par uker siden når jeg var inne med falsk alarm... Null stress å ha klyster mens man har rier.. Ja, du må knipe, men det er bare 10 minutter. Går så fint! Hehe...
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Jeg ville ikke ha med førstemann, men takket ja med andremann da det kan bidra til å effektivisere riene... Og det gjorde det... Fikk det også for et par uker siden når jeg var inne med falsk alarm... Null stress å ha klyster mens man har rier.. Ja, du må knipe, men det er bare 10 minutter. Går så fint! Hehe... "null problem" er ikke min erfaring.. Jeg klarte ikke holde det inne, og hadde ingen effekt av det.
VinterSol+2 Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 har ikke fått tilbud om det heller jeg. første fødsel så husker jeg at jordmor sveipet borti rumpa mi med no tørk på et tidspunkt når pressriene startet, så antagelig var det vel kanskje mer enn baby som kom ut. men det var så vidt jeg la merke til det, mannen så ingenting og jordmor nevnte det aldri. så jeg vet jo ikke. de andre gangene har jeg hverken hatt behov for klyster, eller bæsja under fødsel, har bare gått på do på vanlig vis, om behovet har meldt seg.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Forrige gang ba jeg spesielt om det. Orket ikke tanken på å bæsje under fødsel. Planen var at far skulle gå ut, ville hvertfall ikke ha han der akkkurat da. Skulle gjerne visst hvordan det ble før jeg brukte tid på å bekymre meg over det. Når vi var midt oppi fødselen og det hele, kunne ikke brydd meg mindre. Fikk klyster da, men far var i rommet hele tiden. Han sa etterpå det var en noe rar situasjon for han å sitte utenfor dodøra og snakke med jordmor, mens jeg var ganske høylytt på do. Ikke klarte jeg å gjøre det stille, og ikke brydde det meg heller. Kommer sikkert til å be om klyster denne gangen også, men tiden vil vise. Først må jeg no komme meg til 2.tri,
Frk Ludvig Skrevet 16. april 2012 #8 Skrevet 16. april 2012 Jeg har aldri født, men var nylig på fødselskurs på sykehuset og der anbefalte jordmor at vi takker ja til klyster så lenge vi blir tilbudt det iallefall. Jordmors tanke er visst ofte ikke at vi skal få tømt oss, men heller å få gang på riene...så det blir ofte tilbudt ved fødsel med lite fremgang forstod jeg. Ser at det også ble nevnt ovenfor her så ser ut som at det faktisk kan ha noe for seg...
prøver1991 Skrevet 16. april 2012 #9 Skrevet 16. april 2012 da jeg fødte for 11 dager siden, hadde jeg så milde rier da jeg var innlagt på sykehuset, så dem spurte om jeg ville ha klyster, og jammen meg var jeg glad for at jeg fikk dette, go tror dette gjorde at riene ble sterkere også
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #10 Skrevet 16. april 2012 jeg fikk klyster med nr. 1 og ville ha det med nr. 2, men jordmor mente at jeg hadde så vondt og at at fødselen var kommet så langt at jeg ikke ville klare det. Syns ikke det var så kult, så vil gjerne ha det denne gang....
LínnAnonym Skrevet 16. april 2012 #11 Skrevet 16. april 2012 Jeg ville ikke ha med førstemann, men takket ja med andremann da det kan bidra til å effektivisere riene... Og det gjorde det... Fikk det også for et par uker siden når jeg var inne med falsk alarm... Null stress å ha klyster mens man har rier.. Ja, du må knipe, men det er bare 10 minutter. Går så fint! Hehe... "null problem" er ikke min erfaring.. Jeg klarte ikke holde det inne, og hadde ingen effekt av det. åh, så kjedelig!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #12 Skrevet 16. april 2012 Jeg ville ikke ha med førstemann, men takket ja med andremann da det kan bidra til å effektivisere riene... Og det gjorde det... Fikk det også for et par uker siden når jeg var inne med falsk alarm... Null stress å ha klyster mens man har rier.. Ja, du må knipe, men det er bare 10 minutter. Går så fint! Hehe... "null problem" er ikke min erfaring.. Jeg klarte ikke holde det inne, og hadde ingen effekt av det. åh, så kjedelig! He he
lille_Harepus Skrevet 17. april 2012 #13 Skrevet 17. april 2012 Jeg hadde det med andremann, hadde så hyppige rier når jeg fikk det at jeg ikke klarte å holde på det i mer enn 5 minutter.- Kommer til å ta imot denne gangen også, litt fordi jeg ikke vill bæsje under fødselen og IHVERTFALL fordi tarmen blir tømt og man slipper å tenke på at man skal gjøre nr 2 samme dag som man har født. Det er kanskje min aller viktigste grunn, at man får litt tid til å gro sammen nedenunder før man må gå på do igjen.---
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #14 Skrevet 17. april 2012 Jeg fikk, og klarte forsåvidt å knipe igjen lenge nok.. Men, i ettertid følts det som en ganske 'ekkel' opplevelse, da samboer måtte følge meg på do.. Hadde så sterke rier at jeg ikke klarte å gå alene! Så han var så heldig å oppleve en eksplosjon, for så å møtte hjelpe meg med tørking.. Og jeg lurer fortsatt på om jeg egentlig hadde tørket meg godt nok.. Men ingen sa noe, og det ville vel uansett ha vært verre om jeg hadde bæsja i senga der jeg lå.. Men neste gang vil jeg ha klyster litt tidligere.. Eller eventuelt ikke spise en stor porsjon indisk rett før vi dro på sykehuset.. Hehe
Anonym bruker Skrevet 17. april 2012 #15 Skrevet 17. april 2012 Jeg har også forannliggende morkake både i dette å mitt forrie svangerskap. Har ikke hadd blødninger i noen av de :-) hvis det trøster litt :-) hender også at jeg har mensmurringer innimellom. Jeg fikk, og klarte forsåvidt å knipe igjen lenge nok.. Men, i ettertid følts det som en ganske 'ekkel' opplevelse, da samboer måtte følge meg på do.. Hadde så sterke rier at jeg ikke klarte å gå alene! Så han var så heldig å oppleve en eksplosjon, for så å møtte hjelpe meg med tørking.. Og jeg lurer fortsatt på om jeg egentlig hadde tørket meg godt nok.. Men ingen sa noe, og det ville vel uansett ha vært verre om jeg hadde bæsja i senga der jeg lå.. Men neste gang vil jeg ha klyster litt tidligere.. Eller eventuelt ikke spise en stor porsjon indisk rett før vi dro på sykehuset.. Hehe Jeg fikk, og klarte forsåvidt å knipe igjen lenge nok.. Men, i ettertid følts det som en ganske 'ekkel' opplevelse, da samboer måtte følge meg på do.. Hadde så sterke rier at jeg ikke klarte å gå alene! Så han var så heldig å oppleve en eksplosjon, for så å møtte hjelpe meg med tørking.. Og jeg lurer fortsatt på om jeg egentlig hadde tørket meg godt nok.. Men ingen sa noe, og det ville vel uansett ha vært verre om jeg hadde bæsja i senga der jeg lå.. Men neste gang vil jeg ha klyster litt tidligere.. Eller eventuelt ikke spise en stor porsjon indisk rett før vi dro på sykehuset.. Hehe Haha...sorry at jeg ler...spiste selv thai mens riene var igår, før vi kom oss på sykehuset og lå å gulpet det hele fødselen Lærte noe av det.... hehe... Jeg hadde hørt om klyster og det var nesten det første jeg spurte om da jeg kom inn på fødestua.. hadde ikke lyst til å¨bæsje masse under fødsel og deilig å få tømt seg. Var ikke mange min jeg holdt det inne, før eksplosjonen kom og vet ikke hvor bra d hørtes ut for de utenfor... men DET tenker man ikke på da;) Riene var det fart i uansett, men ble kanskje enda mer fart etter dette : Kommer til å be om det denne gang også.
mrsrogaland. Skrevet 17. april 2012 #16 Skrevet 17. april 2012 Fikk klyster rett etter epiduralen, så jeg hadde bare litt vondt når jeg satt på do i en halvtime. Føltes godt å få tømt seg, og mere plass til baby å komme ut. Skal ha det neste gang også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå