Gå til innhold

Begynne prøving samtidig som man starter på studier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan hende vi bruker tid på å bli gravid, siden kroppen min ikke er helt som den skal.

Jeg har søkt skole til høsten, men vil gjerne også prøve på nr 2 snart. Og jeg vil også ha barn midt i studiene.

Er det helt feil å starte prøvingen samtidig som man begynner på første året i en bachelor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke! Jeg begynte på bachelor i 2010, ble gravid i september, fikk baby i juni (rakk akkurat å bli ferdig med første år), 1 års perm, begynner igjen i høst, da jenta begynner i bhg 14 mnd. For vår del var det ikke planlagt, men jeg synes det har vært helt perfekt, vi skal faktisk gjøre det samme igjen. Jeg vil ikke at det skal bli for stort sprik mellom barna, og skal prøve neste høst igjen. Jrg synes dere skal prøve jeg, pare positive erfaringer! :)

Skrevet

Takk for svar :) Tenker litt det samme som deg, at det passer veldig bra. Istedenfor å vente de tre årene, få en jobb, og så begynne prøving. Da er eldste veldig stor når nr 2 kommer.

HI

Skrevet

Ja, jeg er enig med deg. Hvis vi skal vente til jeg er ferdig er jenta 4 år, og det er hvis spira sitter med en gang, det er absolutt ingen selvfølge, hun kan jo godt blitt 5, det synes jeg er alt for mye. Jeg forstår deg veldig godt! Synes det var helt topp å gå gravid i studietida, er man sliten en dag (noe jeg var konstant), så kan man "jobbe for halv maskin" en dag, det kan man ikke i jobb. Man får støtte fra lånekassen (flommer ikke akkurat over av penger, men det gjør det ikke mens man er student uansett). Kan jeg spørre hva du har søkt på? :) Lykke til med prøving! :)

Skrevet

Økonomi og administrasjon har jeg sØkt...

Skrevet

Så lenge det er et studie uten mye praksis ser jeg ikke noe problem :)

Selv studerer jeg et studie som innebærer 50 % praksis og 50% teori, så det å gå gravid i studiene passer dårlig for min del.

Skrevet

Nei, det er ikke mye praksis.

HI

Skrevet

Jeg og min kjære tenker faktisk på det samme. Vi skal flytte til Stavanger til høsten. Da skal vi begge begynne på (nye) studier og vi skal mest sannsynlig ha hans barn fra et tidligere hos oss:) Hvis vi da starter prøvingen til høsten vil vi kanskje ha et barn innen første innen ett år:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...