Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #1 Skrevet 16. april 2012 VAr der for 7 mnd siden og null hull på tross av at jeg hadde kjent smerter i munn og kjeve (ikke i noen spesiell tann). Nå har jeg igjen fått disse smertene, ihvertfall noe som likner. Det er vondt og ømt, men ikke i noen spesiell tann. Har vondt opp til øret, i kjeven og i munn/tannkjøtt kjennes det nesten som. Ikke vondt når jeg tygger.. Nå lurer jeg på sjansen for å ha utvikla store hull på 7 mnder. Hvor sannssynlig er det? Jeg er bare så himla redd for denne sjekken at jeg har mest lyst til å sette meg ned å grine (noe jeg forøvrig alltid gjør når jeg havner i tannlegestolen..)
Hannepålandet Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Høres ut som bihulene. Jeg var til tannlegen fler ganger, ble sendt til doktoren. Hadde bihulebetennelse.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 Høres ikke ut som hull nei, så du kan senke skuldrene;) Sjekk med legen etter tannlegebesøket. Når du har slik skrekk for tannlegen er det viktig at du finner en tannlege som kan gjøre deg rolig. Hva er du redd? Bestill deg en "tannlegeskrekk"-time. Fortell om angsten og få tannlegen til å forklare alt du ønsker å vite, og vise deg instrumenter du får hetta av.. Ikke la han plukke i munnen under denne timen, bare bli kjent med tannlegen og kjenne etter om du stoler på han/henne. Hvis ikke, gå til neste tannlege! Når du finner den rette tannlegen kan man faktisk glede seg til å gå dit! Ikke tull;) Jeg hadde tannlegeskrekk etter flere trekkinger i barneårene av en eldre kommunetannlege som bare så tennene, ikke mennesket i stolen. Dette gjorde at jeg ikke var til tannlege på 8 år, men måtte til slutt gå pga betent visdomstann. Da fant han i tillegg et hull som var på grensen til rotfylling. Noen år senere måtte jeg på nytt til tannlegen, da en visdomstann var blitt så dårlig at den måtte trekkes. (Hadde nattsmerter=rotfylling) Valgte en ung kvinnelig tannlege, og hun så mennesket først. Helt fantastisk trekking, jeg kjente det ikke! Aldri vært så glad som da jeg gikk ut av den døren den dagen! Skrekken forsvant:) Så tannleger er veldig forskjellige, du må bare finne den perfekte for deg:)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Tusen takk for svar! Jeg har faktisk funnet en god tannlege så kjenner til og forstår skrekken min. det betyr dessverre ikke at jeg er kvitt den enda. Gikk bedre en lang periode, men så virket ikke bedøvelsen under et inngrep, og da er jeg tilbake på scratch igjen.. Nå er det som sagt denne sjekken jeg gruer meg mest til. Denne prikingen, blåsingen.. Huff, jeg blir helt svatt. Og så selvfølgelig; tannlegens konklusjon på slutten. Må jeg trekke? Rotfylle? Borre? Hjelpes.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå